איראן מנסה להסתיר ניסיון תקיפת אתר גרעיני רגיש ע"י כטב"מ בלתי מזוהה

היום, רביעי, דיווחו כלי תקשורת איראניים כי כלי טייס לא מאוייש ולא מזוהה תקף אתר איראני חשוב.

סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "IRNA" מסרה כי המתחם הרפואי "בארקט" – "بركت الطبي" בעיר קראג' – كرج, השייך  ללשכתו של המנהיג העליון האיראני חמינאי, הותקף ע"י כטב"מ אך המתקפה נכשלה.

סוכנות הידיעות "IRNA" מחקה את הידיעה מהאתר הרשמי שלה לאחר פרסומה, מה שהעלה ספקות רבים באשר לאופי האתר שהותקף על ידי כטב"מים היום.

במקביל, העיתון הכוויתי "אל-קבס", ציטט מקורות מיוחדים בטהרן, שלא הזדהו בשמם, כי מתחם גרעיני השייך לרשות לאנרגיה אטומית בעיר קראג' הותקף על ידי כטב"מ.

המקורות הדגישו כי התקשורת האיראנית ניסתה לעוות  את תמונת מציאות ההתקפה על המתחם הגרעיני בקראג ', ולהגיד כי מתחם זה הוא רפואי ותפקידו לייצר חיסוני קורונה ואין למתחם כל קשר לתוכנית הגרעין של איראן.

בתורו, האופוזיציונר האיראני, מוחמד מג'יד, צייץ בחשבון ה"טוויטר " שלו ואמר :" בתחילה אמרו בתקשורת האיראנית, שהיה ניסיון לתקוף מתחם רפואי המתמחה בייצור חיסוני קורונה על ידי כטב"מים, ואז הסיפור השתנה וכי האתר שהותקף הוא אתר גרעיני השייך לארגון האנרגיה האטומית האיראנית… בלבול ברור בגלל המתקפה הפתאומית על איראן , היום עם שחר! "

סוכנות אנאדולו הטורקית פרסמה בטוויטר ציוץ כדלקמן: "כלי תקשורת איראניים: סוכל ניסיון פיגוע בבניין השייך לארגון לאנרגיה אטומית האיראנית".

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר,ברקע הידיעה , כי "התקיפה הייתה על אתר השייך לחברת TESA בקראג׳ שהיא גם הבעלים של TABA ועוד חברות בת. כולן בתחום הייצור לרכיבי צנטריפוגות".

מזה מספר שבועות איראן עדה לשריפות ופיצוצים שפגעו במתקני נפט איראנים רבים ובצינורות המובילים נפט ונגזרותיו העוברים בסמוך למתקנים גרעיניים.

 

האתר לייצור רכיבי צנאריפוגות לתעשיית הגרעין בקראנג' :