ישראל משמידה עוד עמדת תצפית של החיזבאללה ליד קונייטרה בגולן הסורי

אתמול ירו טנקים ישראלים לעבר מוצב תצפית של חטיבה 90 הסורית ליד העיירה אלקחטניה שבמרחב קונייטרה ,שבגולן הסורי .

עמדת התצפית הסורית שרתה גורמי מודיעין של החיזבאללה שאוספים מודיעין על תנועות צה"ל בגולן  והיתה רחוקה רק 150 מטר מגדר הגבול עם ישראל.

תמונה

שעות מספר אחרי התקיפה טסו רחפנים ישראלים מעל עמדות של חטיבה 90 (גייס 1 ) והשליכול לעברם עלונים בו החיילים מוזהרים שלא לשתף פעולה עם החיזבאללה אחרת הם יפגעו .

היום , כך מדווחים אמצעי תקשורת סורים , תקפה ישראל , במה שנראה כמדיניות של "ניקוי הגזרה" מעמדות תצפית ואיסוף מודיעין אלקטרוני של החיזבאללה בגולן הסורי , עמדת חיזבאללה נוספת שהתמקמה בתוך הריסות בית חולים נטוש בקונייטרה הישנה , המוכרת גם בכינוי "חורבות קונייטרה".

דיווחים סורים טוענים כי 2 אנשים נפצעו בתקיפה זאת .

תמונה

מקורות סורים טוענים כי חוליות התצפית של החיזבאללה שפעלו בתוך הריסות בית החולים בקונייטרה אספו מודיעין מתוך שטח ישראל וכן ביצעו כיסוי מודיעיני על כל דרום סוריה שם פעילות מאוד חוליות חמושות של צבא סוריה החופשי שחזרו לפעילות לאחר שתהליך הסןלחה עם צבא סוריה נכשל , ורבים ממפקדי המורדים נרצחו בפקודה ישירה ממשטר אסד לאחר שנאמנותם הוטלה בספק .  יש לציין כי מרחק עמדת התצפית של החיזבאללה בתוך הריסות בית החולים בקונייטרה ההרוסה נמצאת רק כ-200 מטר משטח ישראל .

בעבר חשפו אמצעי תקשורת שונים כי החיזבאללה משתמש בעמדות התצפית ואיסוף המודיעין שלו בציוד אמריקאי מתקדם שהועבר , מירדן , קודם לכן לכוחות המורדים הסורים שפעלו בדרום סוריה כדי לסייע להם בלחימתם נגד הצבא הסורי והמיליציות האיראניות .

לאחר כיבוש שטח דרום סוריה על ידי הצבא הסורי והמיליציות האיראניות מכרו המורדים את ציוד התצפית האמריקאי שקבלו לחיזבאללה שעושה בו שימוש בעצם ימים אלו.

ישראל יודעת היטב את ממדי הנזק שציוד כזה גורם לשלום הכוחות ולכן פועלת , ללא רתיעה, להשמדת נוכחות זאת , גם אם החיזבאללה מאיים בתגובה קשה .

כנראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא.

על עמדות התצפית של החיזבאללה בגולן הסורי חיים על זמן שאול!!!

תמונה