משתיקים את הביקורת בהונג קונג

מאות שוטרים פשטו היום על משרדי העיתון הפרו דמוקרטי אפל דיילי בהונג קונג, עצרו את העורך הראשי ובכירים נוספים והחרימו נכסים בשווי מיליוני דולרים בשל האשמות על הפרת חוק הביטחון הלאומי.

כ-500 אנשי ביטחון הגיעו בשעה שש בבוקר למשרדי העיתון וביצעו חיפושים אחרי "חומרים עיתונאיים", בעוד העיתונאים מעבירים את הפשיטה בשידור ישיר באתר העיתון. העורך ריאן לאו, המנכ"ל צ'ונג קים-האנג, מנהל התפעול צ'ו טאט-קואן ושני עורכים בכירים נוספים נעצרו. כמו כן, הרשויות החרימו נכסים בשווי 18 מיליון דולר הונג קונגי של שלוש חברות שקשורות לאפל דיילי.

המפקח על היחידה לביטחון לאומי, סטיב לי, האשים כי היומון הפר את חוק הביטחון הלאומי. לטענתו, מאז 2019, פורסמו כשלושים מאמרים בסינית ובאנגלית שמהווים "ראיה מוצקה" לקשירת קשר לכאורה שנועדה לבקש מהמעצמות להטיל סנקציות על סין או על הונג קונג. "המאמרים האלה מסיתים", אמר. "חד וחלק".

השר לביטחון פנים בממשל המקומי בהונג קונג, ג'ון לי, דחה את ההאשמות שהפשיטה על אפל דיילי פוגעת בחופש העיתונות. הוא קרא לתושבים "להרחיק את עצמכם ממבצעי העבירות או שתשלמו את המחיר".

היומון הפרו דמוקרטי הוקם על ידי איל העיתונות, ג'ימי לאי (73), שגם היווה יעד לרדיפה בעקבות חוק הביטחון הלאומי שהתקבל בשנה שעברה. לאי נידון ל-20 חודשי מאסר על עבירות של ארגון מחאה בלתי חוקית והוא עדיין צפוי לעמוד לדין על עבירות על חוק הביטחון הלאומי ועלול להישלח למאסר עולם.

BBC - Travel - The icy side to Hong Kong history

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי