סוף למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין האיחוד האירופי?

סוף למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין האיחוד האירופי? זמן קצר לפני הפסגה בין הנשיא ג'ו ביידן לבין מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, דיווחה סוכנות בלומברג כי גובש הסכם לסיום המחלוקת על סובסידיות ליצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס שהובילה להטלת מכסים הדדית.

המחלוקת על הסובסידיות נמשכת 17 שנה. ארה"ב התלוננה בפני ארגון הסחר העולמי כי יצרנית המטוסים האירופית איירבוס זוכה לסובסידיות בלתי חוקיות של 22 מיליארד דולר שמעניקות לה יתרון על בואינג האמריקאית. מנגד, האיחוד טען שבואינג קיבלה סובסידיות של 23 מיליארד דולר עבור פרויקטים של מחקר ופיתוח. ארגון הסחר פסק ששתי הצדדים העניקו סובסידיות בלתי הוגנות.

הסכסוך החריף תחת ממשל טראמפ שהטיל מכסים על ייבוא מוצרים של האיחוד, ובהם יינות, גבינות ואופנועים, בעוד האיחוד הגיב עם מכסים על מוצרים כדוגמת אופנועי הארלי-דווידסון, ג'ינסים וויסקי. ארגון הסחר התיר לארה"ב להטיל מכסים של 7.5 מיליארד דולר לאיחוד ניתן אישור למכסים של ארבעה מיליארד דולר.

על פי גורמים אירופיים המעורים בפרטים, הנציבות האירופית גיבשה הלילה את פרטי ההסכם עם המדינות החברות לקראת הפסגה בבריסל והוחלט לסיים את המחלוקת ואת הטלת המכסים, כולל בתחום של פלדה ואלומיניום. על פי הדיווח, ההחלטה להגיע להסכם נבעה בין השאר מהתחזקותה של יצרנית המטוסים הסינית קומאק שהופכת ליריבה של שתי היצרניות המובילות.

Drinks Industry Leaders Speak Out on Looming EU Trade War | SevenFifty Daily

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי