מיליציות שיעיות עירקיות נכנסו לשטח סוריה לעזור בלחימה נגד דאעש.

נראה כי מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האירנים- הגנרל קאסם סולימני כבר ביטל את הגבול בין סוריה ועירק ומנהל בשניהם כאילו זאת אדמת אירן.

עד כה הקפידה עירק שלא לשלוח כוחות חמושים לאדמת סוריה וזאת על מנת לשמור עת שטחה הריבוני.

לפני כמה ימים רמז ראש ממשלת עירק- עבאדי ,עושה דברה המובהק של אירן,כי ארצו תשלח כוחות צבאיים לעזרת צבא סוריה הנלחם נגד דאעש במזרח סוריה.

ואכן הדיווחים מוכיחים כי הדבר כבר נעשה.

על פי סוכנות הידיעות פיראת פוסט המיליציה העירקית "אלחשד אלשיעי " – "الحشد الشيعي" שלחה כוחות משלה ,שהתרכזו על גבול עירק-סוריה לעבר העיר אלבוכמאל במזרח סוריה במטרה לעזור לכוחות שם להדוף את מתקפת דאעש עליהם.

מזה כמה ימים מבצעים כוחות דאעש במזרח סוריה מתקפה רחבה חזית על כל אזור העיר אלבוכמאל ופרבריה וכל האזורים המדבריים הסמוכים אליה. במתקפות אלו נהרגו עשרות חיילים מצבא סוריה ומקרב לוחמי המיליציות השיעיות שאירן שלחה להילחם לצד צבא המשטר.

מתקפת דאעש כה עזה, ועקב החשש שהעיר תיפול שוב לידיהם, ועקב דחיפות העניין וחוסר היכולת לשלוח תגבורות בזמן סביר , הורה הגנרל סולימני לכוחות מהמיליציה העירקית לחצות את הגבול ולתגבר את הכוחות בעיר המחוז-אלבוכמאל. העיר עצמה לא כל כך חשובה לסולימני אלא שהיא יושב על  הציר המרכזי והיחיד של הגשר היבשתי המוביל מטהרן לים התיכון ומטרתו להגן על הציר בכל מחיר.

 

ושוב אנחנו רואים את טקטיקת הלחימה החדשה של דאעש במזרח סוריה. הם מתמזגים עם המדבר הסורי ויוצאים למתקפות פתע של "פגע וברח" בכוחות צבא סוריה ואירן ואחר כך או שנעלמים שוב במרחבי המדבר העצומים באזור או שמחזיקים בשטח שכבשו וטיהרו עד שיסלקו אותם פעם נוספת.

פעילות זאת של דאעש מבורכת מבחינת המערב וישראל כי מעמידה את הגשר היבשתי האסטרטגי של אירן לכיוון ישראל ולבנון , על כרעי תרנגולת .ברור לסולימני שהוא לא יכול להתחיל להעביר טילים כבדים וגדולים מאירן לסוריה ולבנון עד שהשטח לא יטוהר.

המסר של סולימני בפעולה זאת למדינות האזור הוא שכל העולם השיעי מגוייס למען האינטרסים האירנים והגבולות הבין לאומיים לא יעצרו מעבר כוחות לסיוע בלחימה נגד מתנגדי אירן.

כתיבת תגובה