מבזקי חדשות ליום 11-6-21 . מתעדכן

*- תגובות מפתיעות לכרזות בגנות הנורמליזציה בסעודיה
ברשתות החברתיות בסעודיה מדווח כי אלמונים תלו כרזות במקומות ציבוריים כנגד הנורמליזציה עם ישראל. הסרטון שלעיל מציג דוגמה אחת כזו שתועדה ליד סניף בנק ובה נכתב כי כל מי שמקדם את הנורמליזציה עליו לעמוד לדין. עיון בתגובות ברשתות החברתיות מעלה כי רובן מתנגדות לכרזות הללו. להלן מספר דוגמאות: "חנכו את הילדים שלכם לשמור על ניקיון המקומות הציבוריים". משתמשת אחת הגיבה: "יש להעמיד לדין מי שתולה כרזות כאלה". אחר כתב: "צריך לתפוס מי שעשה זאת כי יש לו קשר לחמאס הטרוריסטי".

*- בכמה זינקו מחירי הנדל"ן יד שנייה בדובאי?
שוק הנדל"ן בדובאי מגלה סימני התאוששות. בחודש שעבר הגיע שווי עסקאות הנדל"ן באמירות לכ-3 מיליארד דולר – הנתון החודשי הגבוה ביותר מאז מרץ 2017. בסך הכל בוצעו במהלך מאי 2021 4,429 עסקאות. מאז תחילת השנה הגיע מספר העסקאות ל -20,989 עסקאות בשווי כולל של 12.85 מיליארד דולר.

בחודש שעבר כ-62% מהעסקאות היו של נכסים יד שנייה ו-38% נכסים על הנייר. המחיר הממוצע של נכסים יד שנייה עלה בחודש שעבר ב -14.9% והסתכם בממוצע בכ – 843 אלף דולר.

*- לא רק צרות פוליטיות לסעד אלחרירי
סעד אלחרירי שמתקשה להקים ממשלה חדשה בלבנון ספג לפני ימים אחדים גם מכה אישית יקרה למדי. לפי הדיווחים, בית משפט בצרפת קבע כי עליו לשלם לאחותו הינד סכום של 75 מיליון דולר. לא מדובר בתיק חדש אלא במקרה שהחל בשנת 2012 אז התחייב סעד לשלם לאחותו כספים תמורת חלקה בחברה משפחתית. לאחר שהוא התעכב בתשלומים היא הגישה נגדו תביעה.

הינד היא הבת הצעירה של ראש ממשלת לבנון המנוח רפיק אלחרירי. התביעה בצרפת מפתיעה שכן עד כה היה נדמה שסעד ואחותו ביחסים טובים.

קרדיט : דורון פסקין

*- רויטרס: משרד האוצר האמריקאי מטיל סנקציות חדשות על מספר בכירים חות׳ים בתימן, בנוסף לסנקציות על רשת שמסייעת למשמרות המהפכה ברחבי המזרח התיכון.

*- דובר חיל הים האיראני אדמירל חביבאללה סיארי הודיע כי המשחתת האיראנית ״סהנד״, נכנסה בפעם הראשונה לאוקיינוס האטלנטי.
זאת הפעם הראשונה שאיראן שולחת אוניית מלחמה ששטה באוקיינוס האטלנטי בדרכה לוונצואלה.

חשוב להדגיש שהמשחתת האיראנית לא עגנה באף נמל בדרכה לאוקיינוס האטלנטי והיא תודלקה דרך ספינות בים, הדבר מראה על יכולות צבאיות מסויימת מבחינת האיראנים לשלוח משחתת למרחק גדול בלי להיות כפופים לחסדיהם של מדינות כאלה ואחרות.

*- ביתו הבכורה של קאסם סולימאני נרג׳ס סולימאני רוכבת על גלי ההצלחה של אביה, והבוקר היא הודיעה שהיא תתמודד לתפקיד חברת מועצת העיר טהרן תחת הדגל של מפלגת כוחות המהפכה.

*- איראן החלה בהכנות להגדלת יצור הנפט, מאזור המיליון חביות היום ל-4 מיליון בשבועות הקרובים. וזאת כי האיראנים כבר מבינים לאן הרוח נושבת עם הסכם הגרעין המתגבש בוינה, ומכינים את הקרקע על מנת לשלוח את הנפט שלהם ברחבי העולם.

רק ישנה בעיה, למי איראן תשלח את כמות הנפט הענקית שהיא מייצרת לאחר שיוסרו הסנקציות הכלכליות מעליה?
כאמור סעודיה ורוסיה הגדילו את היצור ויצוא שלהם בעקבות הסנקציות שטראמפ הטיל היצוא האיראני.

לכן בחודשים שלאחר הסרת הסנקציות כנראה שאם לא נראה איזושהי פעולה מצידה של אופ״ק, השוק האנרגיה העולמי יוצף בנפט ומחירי הנפט ירדו.

*- לאחר האיום של חסן נצראללה אתמול בדבר יבוא דלקים מאיראן, לאור משבר הדלקים הפוקד את לבנון. ארגונים הפועלים כנגד חיזבאללה באיראן ובלבנון, חידשו את סמלו הכל כל מוכר של חיזבאללה.

*- לאחר סוף שבוע עקוב מדם של קרבות בין החות׳ים בתימן לסעודיה, ישנם דיווחים מתימן שהחות׳ים והסעודים הצליחו להגיע להפסקת אש בתיווך אמריקאי.
בנוסף הדיווח מתייחס לכך שזוהי הפסקת אש הומניטרית בלבד, ואין כוונה לשני הצדדים להגיע להפסקת הלחימה לתקופה ארוכה.

קרדיט : ערוץ פורקאן