לאחר הפסקה של כחודש, תקיפות ישראליות על אתרי צבא בדמשק ובמרכז סוריה

תקיפות ישראליות כוונו לאתרים סוריים, בחצות שבין יום שלישי ליום רביעי, 9 ביוני, לאחר הפסקה במשך כחודש, כשפיצוצים נשמעו בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק וגדוד הגנה אווירית באזור דמייר ובחלק הדרומי-מערבי של מחוז חומס במרכז סוריה ובמחוזות חמאת וגם לטקיה. מכוחות נ"מ של צבא סוריה ניסו ליירט את טילי השיוט שהיו בדרכם ליעדים ,במרחב האווירי של האזור.

התקיפות הביאו לאבדות בנפש בחומס, כאשר צוותי חילוץ הגיעו לאתרים המותקפים, בנוסף לפיצוץ מחסני נשק באזור דמייר.

ראוי לציין כי בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק עדים, מתחילת החודש, להתראה ביטחונית של כוחות המשטר והמיליציות האיראניות, מבלי לדעת מהן הסיבות.

בעשירי במאי, מסוק ישראלי תקף אתר בו נמצא אדם שעבד  עבור "חיזבאללה" הלבנוני סמוך לאתר עין אל-תינה, מערבית לעיירה חאדר שבגולן הסורי, מה שהוביל לפציעתו קשה. הוא נלקח לבית חולים בקונייטרה, ולפי המקורות, האדם שהיה המטרה הוא מבני העיירה מג'דל שמס, והוא התגורר בעיירה חאדר. הוא בן של אסיר שהיה בבית כלא ישראלי, ויש לו שני אחים שנהרגו בקרבות קודמים נגד פלגי האופוזיציה באזור הכפרי הצפוני של קונייטרה.

ב- 6 במאי, המצפה הסורי לזכויות אדם ציין כי לאחר חצות שבין רביעי לחמישי, הפציץ מסוק ישראלי נקודה צבאית של כוחות המשטר, שם נמצאו אנשי גדודי הסיור והתצפית של חיזבאללה הלבנוני, בסביבת העיירה ג'בטה אל-חשאב, צפונית לקוניטרה, הסמוכה לגולן הישראלי, שם הותקפה הנקודה בשני טילים על ידי מסוק ישראלי שטסו בשמי הגולן , והתקיפה גרמה לפציעתם של שלושה לוחמים שנכחו בנקודה הצבאית, ונקודה צבאית נוספת בסביבת טל אלשער הותקפה גם היא, לדברי פעילי המצפה הסורי. זהותם של הפצועים לא הייתה ידועה, בין אם מדובר בחיילי צבא המשטר ובין אם מחטיבות האיסוף והסיור של חיזבאללה.

תמונה