תרגיל "הכתר החמישי": לראשונה -פריסת מערך ה'אדיר' מחוץ לגבולות ישראל

*תרגיל "הכתר החמישי" יוצא לדרך: לראשונה – פריסה של מערך ה'אדיר' מחוץ לגבולות ישראל*

צבא ההגנה לישראל on Twitter: "תרגיל ״הכתר החמישי״ יוצא לדרך: לראשונה - פריסה של מערך ה׳אדיר׳ מחוץ לגבולות ישראל >> https://t.co/jZNthqKXqL… "

היום (ראשון) יוצא לדרך תרגיל "הכתר החמישי", פריסה היסטורית של מערך האדיר הישראלי באיטליה, בו ישתתפו גם שישה מטוסי F35 של חיל האוויר. הפריסה תכלול תרגיל דו שבועי בהשתתפות חיל האוויר האיטלקי, האמריקאי והבריטי.

התרגיל נועד לחזק את שיתוף הפעולה בין חילות האוויר, להכיר את טייסות F35 בעולם, לקדם יכולות קישוריות בין מטוסי 'אדיר', לקיים אימון בזירה לא מוכרת, ולשפר יכולות פריסת 'אדירים'.

בפריסה יתורגלו מגוון תרחישים שונים, ביניהם אימון איכותי בזירה לא מוכרת, הגנה על שמי המדינה, תרחישי קרבות אוויר-אוויר וקרבות אוויר-קרקע, התמודדות עם איום מערכות טק"א (טילי קרקע אוויר) מתקדמות, סיוע לכוחות קרקע וכן מתארי לחימה בשטח אויב.

"לתרגיל הזה יש ערך רב ביכולת שלנו לפרוס את מערך האוויר לבסיסים מרוחקים", אמר גורם בכיר בחיל האוויר, "זה מאפשר לנו להגדיל את מעטפת הביצועים של המערך באופן ארוך טווח. שיתוף הפעולה חשוב לנו, והוא מהווה המשך ישיר של תהליך עיבוי הקשר הבינ"ל שאנחנו עושים בשנים האחרונות".

Israeli Air Force on Twitter: "היום (א') מתחילה הפריסה הראשונה של מערך האדיר לחו"ל - תרגיל "הכתר החמישי" באיטליה! בתרגיל ישתתפו חיל-האוויר הישראלי, האיטלקי, האמריקאי והבריטי.… https://t.co/4JnnNYx561"

קרדיט לכל התמונות: דובר צה"ל