דרום קוריאה: מש"קית התלוננה על תקיפה מינית- מפקד חיל האוויר התפטר

מפקד חיל האוויר הדרום קוריאני, לי סאונג-יונג, התפטר היום מתפקידו בעקבות הזעם הציבורי אחרי שמש"קית שהתלוננה על תקיפה מינית מצדו של אחד מעמיתיה התאבדה לאחר שמפקדיה הציעו לה להגיע להסדר עם התוקף.

על פי בני משפחתה של הקורבן, מש"קית בדרגת רב סמל, היא התלוננה בפני מפקדיה שמש"ק עמית, אף הוא בדרגת רב סמל, תקף אותה בתוך מכונית במרץ האחרון בעת ששבו לבסיס מפגישה בארוחת ערב. על אף שהמש"קית סיפקה ראייה מצולמת לתקיפה, המפקדים ניסו לשכנע אותה להגיע להסדר פרטי עם התוקף, ובחודש שעבר היא שמה קץ לחייה.

לאחר שנודעו פרטי המקרה השבוע, הורה הנשיא מון ג'יאה-אין למשרד ההגנה לקחת את הטיפול בפרשה. בעקבות זאת, נפתחה חקירה מקיפה ואתמול נעצר הרב סמל החשוד. היום גם בוצעו פשיטות וחיפושים בבסיס האוויר שבו שירתו השניים.

על רקע הזעם הציבורי, הודיע מפקד החיל על נכונותו להתפטר. "אני חש באמת באחריות הכבדה לגבי סדרת הנסיבות ומביע רצון להתפטר", אמר. "אני רוצה להתנצל על שגרמתי דאגה לאנשים. מעל הכל, אני מביע צער עמוק בפני הקורבן ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחה השכולה".

הנשיא מון קיבל מיד את ההתפטרות, כאשר בארמון הנשיאות הבהירו שמון ביקש להראות "רצון מוצק" לפתור את הפרשה בהקדם האפשרי ולא פסלו את האפשרות שגם לי יעמוד בפני חקירה. כאשר נשאל בכיר בלשכת הנשיאות אם גם שר ההגנה, סו ווק, עשוי לשלם מחיר, הוא ענה כי "אף אחד בפיקוד העליון אינו יוצא מן הכלל".

Republic of Korea Air Force 2020 | Infinite Defence - YouTube

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי