מקורות: תיאום מצרי עם הרשות הפלסטינית וחמאס להבאת ציוד לשיקום עזה

הציוד הכבד המצרי יסייע בהכנת הקרקע לתחילת תהליך הבנייה מחדש

מקורות באל-ערביה אישרו כי מצרים תיאמה עם הרשות הפלסטינית וחמאס להביא ציוד מצרי לעזה. היום, יום שישי, נכנסו ציוד הנדסי מצרי וצוותים טכניים לרצועת עזה כדי להתחיל בעבודות השיקום .

הטלוויזיה המצרית הצהירה כי על פי הנחיותיו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, היום, עברו קרקע רפיח, ציוד הנדסי והצוות הטכני המצרי לרצועת עזה כדי לתרום להסרת הריסות והריסות בתים הרוסים , ואילו ערוץ הלוויין Extra News "דיווח כי הדבר בא לאור ההודעה של הנשיא אל-סיסי על התחייבות מצרית ששיפרה במהירות את תנאי החיים של תושבי עזה.

השפעות ההרס בעזה כתוצאה מההפצצה הישראלית
השפעות ההרס בעזה כתוצאה מההפצצה הישראלית
השפעות ההרס בעזה כתוצאה מההפצצה הישראלית
השפעות ההרס בעזה כתוצאה מההפצצה הישראלית

הציוד הכבד המצרי צפוי לסייע בהכנת הקרקע לתחילת תהליך השיקום בעקבות ההרס שנגרם בעקבות ההתקפות הישראליות על רצועת עזה, שנמשכו 11 יום.

מקורות ברשת הטלביזיה הסעודית – "אל-ערביה" הצביעו על הצעה להקים "קרן בינלאומית בחסות מצרים והאו"ם לשיקום עזה".

הנשיא סיסי החליט להקצות 500 מיליון דולר כתרומה לשיקום רצועת עזה באמצעות חברות מצריות, והחליט גם לשלוח משלחת ביטחונית בדרג גבוה לישראל ולשטחים הפלסטיניים לדון הן על הפסקת האש והן על הבנייה מחדש.

ביום שני האחרון הגיע האלוף עבאס כאמל, מנהל המודיעין המצרי, לרצועת עזה כדי להיפגש עם מנהיגי הפלגים הפלסטינים ולדון בהפוגה, הפסקת האש ושיקום הרצועה. הוא גם ביקר באזורים שמצרים תחל לבנות בהם מִחָדָשׁ.

במקביל, מצרים שלחה משלוחים של סיוע הומניטרי לאזרחי רצועת עזה, והציעה להקים אזור מגורים ברצועה בשם אזור המגורים של מצרים.