המצפה הסורי תיעד שמותיהם של חצי מיליון מקורבנות המלחמה בסוריה

המצפה הסורי לזכויות אדם הצהיר שלשום כי מספר ההרוגים במהלך עשור של מלחמה בסוריה הגיע ליותר מחצי מיליון איש.

המצפה ציין כי לאחרונה הצליח לתעד את שמותיהם של יותר מ -100,000 איש שמתו במלחמה, וזה מתווסף לכ -400,000 קורבנות ומתים שתועדו בזמנים קודמים.

המצפה תיעד את הריגתם של 494,438 בני אדם מאז תחילת הסכסוך בסוריה במרץ 2011, אז הפגנות שלוות קראו לרפורמות ולהפיל את המשטר לפני שהשלטונות התעמתו איתם תוך כדי דיכוי אכזר מה שהפך לסכסוך מזוין.

המצפה ספר, בשיעורו האחרון שפורסם בחודש מרץ האחרון, כי יותר מ 388,000 איש נהרגו.

מנגד, מפלגות אופוזיציה אחרות, כמו הרשת הסורית לזכויות אדם, סבורות שמספר הקורבנות שמתו במלחמה הוא יותר ממיליון, רובם אזרחים, שנהרגו על ידי כוחות המשטר באמצעות הרג ללא הבחנה, הפצצות עם מטוסים וחביות תופת שהושלכו על שכונות מגורים גדולות.

המשטר הסורי והכוחות התומכים בו נהגו להתכחש להרוגים אלה, רק האשימו כוחות אופוזיציה ומפלגות קיצוניות כמו ארגון הטרור דאעש כי הם עומדים מאחורי "הטבח" שהתרחש נגד אזרחים.

באותו הקשר, מקורות של המפקח הסורי לזכויות אדם דיווחו כי ישנם עשרות אלפי גוויות של אזרחים שמתו בעינויים בתוך מרתפי שרותי הביטחון של המשטר. הם נקברו בקברי אחים בבתי קברות בטל אלנסר, בצפונה של חומס ובתי קברות אחרים בדרום הבירה דמשק ומחוזות חלב, חמה ולטקיה.

המקורות ציינו כי עקב התעקשותם של משפחות העצורים לחשוף את גורלם של ילדיהם ,בדרכים ואמצעים שונים כמו תשלום סכומי כסף עצומים, הם מקבלים מידע  משירותי הביטחון על מיקומי הנפטרים שנקברו בכמה בתי קברות, לאחר שמספרים, ולא שמות, הונחו על הקברים האלה.

המקורות אמרו כי משפחות הקורבנות מבקשות מהם בדרך כלל ללכת לשומרי אותם קברים וליידע אותם על מספר העצור על מנת להנחות אותם לקבר בו נמצא הקורבן, אך בתמונרה דורשים שירותי הביטחון מהמשפחות להסכים שלא תכתב סיבת המוות "עינויים".