לבנון: בריאותו של חסן נסראללה מעלה ספקולציות וחדשות שהוא נכנס לתרדמת

מצבו הבריאותי של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ממשיך לעורר ספקולציות, בייחוד לאחר שהופצה הידיעה כי הוא נכנס לתרדמת, לאחר המחלה שנראתה עליו בבירור במהלך הופעתו הטלויזיונית האחרונה.

בחדשות שהסתובבו צוטטו מקורות רפואיים מהימנים כי "בריאותו של המזכ"ל הידרדרה קשות, וכי הוא שקע לתרדמת מאז אמש, מה שגרם לתומכיו ולקהל ההתנגדות להציע מים ולחם כדי שיתפללו להתאוששותו."

סימני עייפות קיצונית הופיעו על חסן נסראללה בהופעתו האחרונה בטלוויזיה, ב- 25 במאי, כאשר נשא נאום במלאת השנה ליום המכונה "יום ההתנגדות והשחרור", באמצעותו ביקש לנצל כדי לפאר את ניצחון ההתנגדות בעזה.

חסן נסראללה הופיע במהלך נאומו עייף ומותש והוא התנשף ונאלץ להשתעל כל הזמן בין משפט למשנהו. הוא גם עצר מספר פעמים לשתות מים ולקחת נשימה במהלך הנאום והתנצל על שיעולו החוזר ונשנה מספר פִּעמים.

ההתלהבות והאלימות הרטורית שהייתה ידועה אצל חסן נסראללה נעדרה הפעם, ובמקום זאת הוא היה רגוע, עייף, עם שיעול תכוף והתנשמות כבדה, שגרמו לרבים מתומכיו לתהות על מצבו הבריאותי של חסן נסראללה לאחרונה.

הסופר והעיתונאי קוטייבה יאסין התייחס לידיעה: "במעוז החיזבאללה בדאחייה שבביירות הם מחלקים לחם ומים ומבקשים להתפלל להחלמתו. נראה כי אדונם חולה וכעת הוא זקוק מאוד לתפילותיך."

הזמר עלי אלזמאמי אלדוסרי אמר: "# חסן נסר_אללה נדבק ב ונכנס לתרדמת .בזמן שהוא נמצא בטיפול נמרץ הוא גם מקבל טיפול בסרטן המקנן בו, וחיזבאללה חילק מים ולחם בפרבר הדרומי של לבנון כדי שיתפללו להחלמתו. ”

צייצן בשם "ג'והאר מרזוק" טען כי חסן נסראללה מת מבחינה קלינית, וידע לספר על מותו הקליני של חסן נסראללה ועל הגעתו של בכיר איראני בכיר בכדי להסדיר את ירושתו, וכן חדשות על פילוגים קשים בתוך חיזבאללה שעלולים להחלישו ולהביא להתמוטטותו, ויש יציאה של רבים מחברי הארגון אל מחוץ ללבנון. "