תמונות סולימני נקרעות בלב טהרן וקריאות ברשתות החברתיות להחרמת הבחירות

סרטון וידיאו שנעשה וירלי באתרי הרשתות החברתיות מציג מספר נשים איראניות שתולשות תמונות של אחד הסמלים הבולטים של המשטר האיראני והמיליציה שלו במשמרות המהפכה האיראנים בלילה.

בסרטון נראות נשים לבושות בשחור מורידות כרזות קיר הנושאות את דמותו של מפקד מיליציית כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, קאסם סלימאני, תלויות על קירות הרחוב בבירת איראן, טהראן.

במקביל,ברשת החברתית – "טוויטר" התלקח  קמפיין פופולרי הקורא להפיל את משטר המולות ולהחרים את הבחירות לנשיאות שנקבעו ליוני הקרוב.

פעילים איראניים פרסמו תמונות של קורבנות אזרחים שנרצחו בידי המשטר במדינה וזכרו את קרוביהם שמתו בתאים ובבתי מעצר, בעוד שאחרים פרסמו סרטונים המראים את פניהם, והצהירו כי הם מחרימים את הבחירות לנשיאות המדינה.

במקביל, פעילים פרסמו האשטאג הקורא להפיל את משטר המולות באיראן ולהחרים את הבחירות הקרובות לנשיאות בחודש הבא, וההאשטג # ריי_סרנג'וני עמד בראש רשימת הערוצים הפופולרים באיראן.

בעוד שאחרים פרסמו כרזות אלקטרוניות ברשתות החברתיות שקראו להחרים את הבחירות באיראן, פעילים אחרים קראו "לא לפארסת הבחירות למשטר המולות באיראן", והקימו האשטאג חדש באנגלית. #BoycottIranShamElections, כלומר האיראנים מצביעים להפלת משטר המולות.

באותו הקשר, אתר האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" אמר היום (ב ') כי הסונים האיראנים בבלוצ'יסטן הופעלו על ידי כוחות הביטחון האיראניים וכן קרא לחרם על הבחירות לנשיאות באיראן.

איראן מתכוננת לבחירות לנשיאות שם ישנם שבעה מועמדים, דהיינו השופט הראשי ראיסי ומזכיר המועצה המועילה מוחסן רזאי, נגיד הבנק המרכזי עבד אל נאצר חמתי, לשעבר מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי סעיד ג'לילי, סגן נשיא לשעבר מוחנסדאדה ואחרים. בתוך כך, מועצת האפוטרופוסים במדינה הדיחה את עלי לריג'אני, יועצו של המנהיג העליון, הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, ואת סגן הנשיא אשאש ג'הנגירי.

מאז שהמשטר של המולות עלה לשלטון באיראן, פרצו הרבה מחאות והפגנות המוניות, וידוע שהמשטר נלחם ברפורמיסטים, בפלטפורמות התקשורת שלהם ובתומכיהם.

במהלך פעילות מיליציית משמרות המהפכה האיראניים בהריגת אזרחים בסוריה ובעירק, פרצו הפגנות ענק בכמה ערים איראניות בשנים 2017 ו- 2019 מסיבות כלכליות ופוליטיות, וכתוצאה מכך נחסמה רשת טוויטר כדי למנוע מהאיראנים להתכנס ולאפשר לקרוא להם להמשיך בהפגנות ולנתק את התקשורת ביניהם.