מדען אמריקאי בולט מזהיר מפני "קוביד -26"

אפידמיולוג אמריקני בולט קרא ביום ראשון לחקירה מלאה אודות מקור נגיף הקורונה המתעורר, והזהיר כי עתיד בריאות הציבור עומד על כף המאזניים, קולו מצטרף לקולותיהם של מספר גדל והולך של מומחים הקוראים להבנה מעמיקה יותר בנושא זה.

"יהיו קוביד -26 וקוביד -32 אלא אם כן אנו מבינים היטב את מקורות קוביד -19", אמר פיטר הוטז, פרופסור לרפואת ילדים, וירולוגיה ומיקרוביולוגיה במכללת ביילור לרפואה ומומחה מוביל לנגיפים, שצוטט על ידי הוושינגטון פוסט .

בהצהרות לתוכנית Meet The Press ברשת NBC, הוא אישר כי "הכרחי בהחלט" להגיע למסקנות מסוימות לגבי אופן הופעת הנגיף כדי למנוע מגיפות עתידיות.

דיווחים חדשים מצביעים על כך שמעבדת הנגיפים הסינית בווהאן מילאה ,אולי ,תפקיד מרכזי בהפצת המגפה ששטפה את העולם, וכי הנגיף לא הועבר מחיה לאדם.

בשבוע שעבר הנחה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את זרועות המודיעין להגיש בתוך 90 יום דו"ח חדש על מקור הנגיף במטרה לאמת את האפשרות שהוא דלף בטעות ממעבדת ווהאן ולא התפשט מעטלפים או בעלי חיים אחרים לבני אדם.

הבית הלבן רוצה הבנה מעמיקה יותר של האופן שבו נוצר וירוס שהרג 600,000 אמריקאים ו -3.5 מיליון אנשים ברחבי העולם, והטיל על ה- CIA ועל סוכנויות אחרות לברר זאת.

המדען האמריקני מצדו אמר, על פי הניו יורק טיימס , כי ייתכן שהחקירה לא תביא למידע מספיק וכי העולם זקוק למחקר מדעי מקיף חדש.

הוא האמין שצוות עצמאי של אפידמיולוגים ווירולוגים יצטרך לעבוד בסין "במשך חצי שנה עד שנה" עד שהעולם יוכל "להבין את מקור הנגיף", ואמר כי הצוות יצטרך להיפגש עם מדענים שם ולבדוק דו"חות מעבדה.

כשנשאל אם ניתן לעשות זאת ללא שיתוף פעולה של סין, השיב בשלילה. "אני חושב שעלינו להפעיל לחץ רב על סין, כולל באמצעות סנקציות, כדי להבטיח " גישה בלתי מוגבלת " לצוות המדענים.

 

بعد كورونا.. تحذير من "كوفيد-26" - YouTube