מקורות מודיעין: איחוד האמירויות בונה בסיס אווירי באי התימני מיון

מקורות מודיעין גילו כי איחוד האמירויות הערביות פועלת להקמת בסיס אווירי באזור אסטרטגי חשוב, אזור מצרי באב אל-מנדב, ההולכת ונבנית באי התימני "מיון" – ميون, הממוקם באחד מנתיבי המסחר הימיים החשובים ביותר. המשמשים להובלת אנרגיה וסחורות.

בתמונות הלוויין נראו משאיות עם פסולת בנין  סביב הבסיס, בניית יסודות ובניית מסלול המראה באורך של שני קילומטרים באי מיון האסטרטגי בתימן.

تعليقا على الأنباء عن قاعدة جوية غامضة في باب المندب.. السيناتور الديمقراطي كريس ميرفي: الإمارات لم تخرج من اليمن | يمن أخبار | الجزيرة نت

האמירויות הכחישה את קיומו של בסיס אווירי באי מיון במצרי באב אל-מנדב, אך אתר החדשות "מסדר-און ליין" השיג תמונות ממקורות פתוחים שביצעו צילומי אוויר וניטרו את האזור, והתמונות הראו  מסלול ענק נבנה על פני האי שהחל כבר לפני שנים.

גורמים תימניים אמרו לסוכנות הידיעות AP – בתנאי אנונימיות – כי ספינות בשרות איחוד האמירויות העבירו בשבועות האחרונים נשק, ציוד צבאי וכוחות לאי מיון.

ראוי לציין כי האי מאיון הוא אי וולקני בכניסה למיצר באב אל-מנדב, השייך לרפובליקת תימן, בעל שטח של 13 קמ"ר ואדמת האי עולה לגובה של 65 מ '. מבחינה אדמיניסטרטיבית, זה נחשב אחת מבידודי מנהלת דהאב (באב אל-מנדב) במחוז תעיז ואוכלוסייתה היא 221 איש ,על פי מפקד האוכלוסין בתימן לשנת 2004.

صحيفة: الإمارات حولت جزيرة ميون إلى قاعدة عسكرية لها وممراً لتنفيذ عملياتها في الداخل اليمني

 

כתבה נוספת בנושא: