מבזקי חדשות ליום 24-5-21 . מתעדכן

*- רכז ועדות הדייגים בעזה "זכריה בכר": "לפני זמן קצר", ספינות המלחמה של צה"ל ירו לעבר סירות הדייגים בים שממערב לבית לאיה, בצפון רצועת עזה.

*- חייל רוסי נהרג בחילופי אש בין המשטרה הצבאית הרוסית ולוחמי מיליציית אלפטימיון המקבלת את פקודותיה מאיראן.

תמונה

*- ארה"ב לא בטוחה בנכונותה של איראן לחזור להסכם הגרעין .

*- שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן : " לא ברור לנו האם איראן מוכנה לנקוט בצעדים הנחוצים הדרושים לה בכדי לחזור לעמידה בתנאי הסכם הגרעין הבין לאומי .

אני חושב שאיראן יודעת היטב מה היא צריכה לעשות כדי לחזור לתנאי הסכם הגרעיני, מה שלא ראינו הוא האם איראן באמת מוכנה לקבל החלטה. הגענו לשלב שזה המבחן האמיתי שלה , לנו אין עדיין תשובה לגבי המשך דרכה "

אני חושב שאיראן יודעת היטב מה היא צריכה לעשות כדי לחזור לתנאי הסכם הגרעיני, מה שלא ראינו הוא האם איראן באמת מוכנה לקבל החלטה. הגענו לשלב שזה המבחן האמיתי שלה , לנו אין עדיין תשובה לגבי המשך דרכה ".

*- מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה צפוי לנאום 'נאום חשוב' ביום שלישי. הנאום צפוי לעסוק בין היתר במבצע "שומר החומות" ובהתנהלות חזבאללה במהלכו.
בנאום נצראללה אף צפוי להתייחס למות פעיל החזבאללה בהפס"דים בגבול לבנון לפני כשבוע ובמחיובות לתגובה של חזבאללה על מות הפעיל עלי כמאל מחסן, אי שם ביוני 2020 בתקיפה בסוריה. (קרדיט: האיש החושב)

*- דובר צה"ל: *תרגיל מוכנות לחירום יתקיים מחר (ב') במועצה אזורית חבל איילות, במסגרתו יישמעו אזעקות*

במסגרת שבוע המוכנות לחירום במועצה אזורית חבל איילות, יתקיים מחר (ב') תרגול התגוננות מפני ירי טילים וכניסה למרחב המוגן, במסגרתו יישמעו אזעקות עולות ויורדות ברחבי המועצה האזורית. או במילים אחרות מתכוננים לירי טילים מתימן .

*- פרופסור ג'מאל אל- זיבדה, פרופסור להנדסת מכונות באוניברסיטה האיסלאמית בעזה שאחראי על תוכניות פיתוח הרקטות בעזה חוסל, ביחד עם בנו אוסאמה בתקיפה ישראלית.

*- רשת המסעדות "פיצה האט" בלבנון הודיעה על סגירתה המלאה בשל התנאים הכלכליים ונפרדה מלקוחותיה בעמוד הרשמי שלה באמרה: "יום אחד, נחזור לעשות זיכרונות טובים יותר."

*- סקר חדשות 12 על הפסקת האש:
47% נגד הפסקת האש  – 35% בעד

באשר לשאלה מי ניצח בסבב הזה:
28%-ישראל
16%-חמאס
52%- אף אחד

*- מסמך סודי שפרסם דניאל אלסברג באינטרנט, שהודלף ע"י הפנטגון, מעיד כי צבא ארה"ב תכנן לפתוח במתקפה גרעינית על סין בשנת 1958 כדי להגן על טייוואן.

העיתון "ניו יורק טיימס" עוד מדווח כי במסמך הופיע דו'ח מודיעיני של צבא ארה"ב שהתריע מפני מהלך כזה כי ברית המועצות תסייע לסין ותגיב אף היא באמצעות נשק גרעיני, מבחינתם התקבלה ההחלטה להגן על סין בכל מחיר "

*- שר החוץ הסורי פיצל אלמקדאד :ישראל והתומכים בה חייבים לדעת שההתקפה על מכליות נפט לא יכולה להימשך ללא תגובה
ההגנה הרוסית על מכליות נפט מעבירה מסרים כי מוסקבה עומדת עם סוריה.