מי אתה אחמד עומר אבו עוביידה (أحمد عمر – Ahmed Umar)?

מי אתה אחמד עומר אבו עוביידה (أحمد عمر – Ahmed Umar)?

אחמד עומר אבו עוביידה (Ahmed Omar Abu Ubaidah) הוא המנהיג הנוכחי של ארגון הטרור הסומלי אל-שבאב (al-Shabaab). After the drugs were extracted by ethylacetate, UPLC-MS was used to determine shikonin by positive ion electrospray ionization poke ramen asian soul kitchen menu (ESI+).

הפרופיל של אחמד עומר
נולד בשנת 1972
מקום לידה: קיסמאיו, סומליה
אזרחות: סומלית
מקום מגורים: סומליה
ישות: אל-שבאב
תפקיד: מנהיג
השתייכות אידיאולוגית: ג'יהאד, אסלאם קיצוני רדיקלי, סלפי, סוני, ארגון המזוהה עם אל-קאעידה

מוכר גם בשמות הבאים:
אבו דירייה (Abu Diriye)
אבו עוביידה (Abu Ubaidah)
אבו עובידה (Abu Ubeydah)
אחמד עומר (Ahmad Umar)
אחמד עומר אבו עוביידה (Ahmad Umar Abu Ubaidah)
אחמד דירייה (Ahmed Diriye)
אחמד עומר אבו עוביידה (Ahmed Omar Abu Ubaidah)
מהד דירייה (Mahad Diriye)
שיח' אחמד עומר (Sheikh Ahmed Umar)
השייח' אחמד עומר אבו עוביידה (Sheikh Ahmad Umar Abu Ubaidah)
השייח' מהד עומר עבדיקרים (Sheikh Mahad Omar Abdikarim)
השייח' עומר אבו עוביידה (Sheikh Omar Abu Ubaidaha)

סקירה כללית
אחמד עומר (Ahmed Umar) המוכר בשם אבו עוביידה (Abu Ubaidah) (לא הדובר הזרוע הצבאית של חמאס) נולד בשנת 1972 בשם אחמד דירייה (Ahmed Diriye) בעיר קיסמאיו, סומליה. הוא מנהיג ארגון הטרור אל-שבאב. אבו-עוביידה מנהיג אל-שבאב מאז חיסולו של המנהיג הקודם של הארגון אחמד גודאן (Ahmed Godane) בשנת 2014, חוסל בתקיפת מזל"טים אמריקאית.

אין הרבה מידע על הרקע של אבו-עוביידה, אך לפי הדיווחים הוא מגיע משבט הדיר (Dir), והצטרף לאל-שבאב בשנת 2006. אחמד גודאן היה גם חבר בשבט דיר, והוא ואבו-עוביידה היו חברים טובים. שבט דיר, הוא אחד החמולות העיקריות בסומליה, ויש להם חברים באזורים מסוימים באתיופיה, קניה וג'יבוטי (Djibouti).

אבו עוביידה הוא בכיר ותיק באל-שבאב וככל הנראה שימש כסגנו של גודאן. יש מקורות הסבורים כי אבו עוביידה היה חבר באמניאט (Amniyat), אמניאט הינו ארגון טרור קטן המקביל לאל-שבאב שהוקם ע"י גודאן בעצמו בשנת 2013 בכדי להיות זרוע המשטרה והמודיעין הפנימי של אל-שבאב, ועד לחיסולו של גודאן הם היו קבוצות עוינות, לאחר חיסולו של גודאן ארגון אמניאט נשבעו אמונים לאל-שבאב. אמניאט מורכב מפעילים שעברו הכשרה מיוחדת אשר מבצעים משימות ברמה גבוהה כמו חיסולים וחושפים יריבים ומשת"פים בתוך הארגון.

לאחר חיסולו של גודאן ב-1 בספטמבר 2014, האנליסטים מאמינים כי אבו-עוביידה היה בחירה של הארגון להחלפת גודאן בכדי להעביר את ההנהגה בצורה חלקה. לסגנו של אבו-עוביידה מונה מהאד קראטה (Mahad Karate). פחות מחודש לאחר מינויו של אבו-עוביידה למנהיג אל-שבאב, מועצת הביטחון של האו"ם הכניסה אותו לרשימת הסנקציות. בנוסף ארה"ב הציעה פרס למי שיוביל ללכידתו של אבו-עוביידה ע"ס 6 מיליון דולר.

לדברי האנליסט חסן מ' אבוקאר (Hassan M. Abukar), אבו-עוביידה עומד בראש פלג בארגון העוקב אחר המדיניות שהוביל גודאן באמצעות אלימות ודיכוי אכזרי של האופוזיציה. על פי הדיווחים, אבו-עוביידה מנהיג קבוצה של מפקדים המנהלים עבורו את הלחימה בדרום סומליה, מוגדישו (Mogadishu), ביי ובוקול (Bay and Bokool), פוטלנד (Puntland) וסומילילנד (Somaliland) ועמק ג'ובה (uba Valley). בנוסף אבו-עוביידה מינה קבוצה של 10 מפקחים שיפקחו על הפקודים שלו, המובילים את הלחימה בדרום סומליה.

בנובמבר 2019 הופיע אבו-עוביידה בסרטו המציין כי היעד העיקרי של הארגון הוא ארה"ב (כמו אל-קאעידה) ודורש מתומכיו לתקוף אמריקאים בכל מקום שיוכלו. אף על פי שפניו של אבו-עוביידה הוסתרו בסרטון (כמו כל אבו-עוביידה אחר), זו הייתה הפעם הראשונה שהוא נראה במצלמה מאז שהחליף את גודאן ב-2014. הצילומים של אבו-עוביידה לסרטון צולמו לפני ה-30 בספטמבר 2019, כאשר אל-שבאב ניסה לפגע בשדה התעופה בלדוגל (Baledogle), בו קיים בסיס המשמש את כוחות ארה"ב בסומליה.

באוגוסט 2020 הודיעה ניס"א, סוכנות הביון והביטחון הלאומית של סומליה (NISA), באמצעות חשבון הטוויטר שלה, כי המועצה של ארגון אל-שבאב העביר זמנית את השלטון לידי סגנו של אבו-עוביידה, אבוקאר אדן (Abukar Aden) וזה בשל המצב הבריאותי של המנהיג אבו-עוביידה.

ב-18 במרץ 2008 הכריזה ארה"ב על ארגון אל-שבאב כארגון טרור.