גנרל אמריקאי חושף מה בעדיפות גבוהה בהתמודדות עם המיליציות בעירק

חודש לאחר שמזל"ט עמוס חומר נפץ תקף כוחות אמריקאים בבסיס בעירק, המפקד האמריקני הבכיר ביותר במזרח התיכון אמר כי מציאת דרכים טובות יותר להתמודד עם התקפות כאלה היא בראש סדר העדיפויות, וציין כי ארצות הברית עדיין מאחרת למצוא פתרונות. .

הגנרל פרנק מקנזי אמר לעיתונאים שנסעו איתו כי השימוש במל"טים קטנים על ידי מיליציות הנתמכות ע"י איראן יגדל בשנים הקרובות.

מקינזי בילה את יומו בעירק ביום חמישי, אך מטעמי ביטחון, התקשורת המלווה אותו לא הורשתה לשדר דיווחים על ביקורו אלא לאחר שעזב את האזור. 

מטוסים בלתי מאוישים הם לעתים קרובות קשים לאיתור, זולים, קלים לרכישה וקשה להתגבר עליהם.

מקנזי אמר כי על ארצות הברית למצוא דרכים נוספות להתמודד עם השימוש שעושים אויבי אמריקה במטוסים אלה במזרח התיכון ובמקומות אחרים. "אנו עובדים קשה למצוא פתרונות טכניים שיאפשרו לנו להיות יעילים יותר נגד מזל"טים", הוסיף.

הוא הסביר כי מתקיימים מאמצים לחפש דרכים לנתק את התקשורת לפיקוד והשליטה במזל"ט לבין המפעיל שלו, לשפר חיישני מכ"ם כדי לזהות במהירות את האיום ככל שהוא מתקרב, ולמצוא שיטות אלקטרוניות וקינטיות יעילות להפיל אותו. לדבריו, ניתן להשתמש בגדרות גבוהות ורשתות כאמצעי מניעה.

"אנחנו פתוחים לכל הצעה. הצבא עובד קשה מאוד. עם זאת, אני לא חושב שאנחנו במקום שאנחנו רוצים להיות בו", הוסיף.

באמצע אפריל, מל"ט תקף את כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב סמוך לשדה התעופה בצפון עירק, וגרם לשריפה גדולה ולפגיעה בבניין, אך ללא נפגעים.

איש לא קיבל אחריות לפיגוע. ארצות הברית האשימה את המיליציות הנתמכות ע"י איראן בפיגועים הקודמים, שרובם היו טילים שכוונו לנוכחות האמריקאית בבגדאד הבירה ובבסיסים צבאיים ברחבי עירק.

ככלל, התקפות נגד כוחות הקואליציה נעשו תכופות יותר מאז התקיפה האמריקנית שהרגה את הגנרל האיראני קאסם סלימאני סמוך לשדה התעופה בבגדאד בשנה שעברה. 

מקינזי ואחרים הביעו אופטימיות שארצות הברית תשמור על נוכחות צבאית במדינה. לדבריו, קבוצות חמושות מתוסכלות מכך שהם קיוו שכוחות ארה"ב יעזבו את עירק, במיוחד בעקבות המתקפה על סולימאני.

"הם חושבים שהם יכולים לבצע פיגועים ברמה נמוכה למדי שלא תעורר תגובה, אבל הם ייצרו מספיק חיכוכים שבסופו של דבר ידחפו אותנו לעזוב. אני חושב שזה מצב מסוכן", אמר מקינזי לעיתונאים שנסעו איתו.

לדבריו, הוא מאמין שלקואליציה בראשות ארה"ב עדיין יש עבודה לעשות בעירק כדי להביס את המדינה האסלאמית, השומרת על נוכחות מסוימת במערב ובצפון המדינה. אך לדבריו, כוחות הביטחון העירקיים עשו עבודה טובה בלחימה נגדם.

לאחר שבילה ביום חמישי בעירק, מקינזי טס לסוריה ביום שישי, שם נפגש עם מפקדים, כוחות ארה"ב ושותפים בארבעה בסיסים שונים.

הגנרל פרנק מקנזי, מפקד פיקוד המרכז, מאשר כי וושינגטון מחפשת פתרונות למזל"טים