שיירות לוחמים וטילים מלבנון הועברו למערב סוריה. מה מאחורי?

תגבורת צבאית גדולה הגיעה למפקדת הכוחות האיראניים בעיר זבאדני שבאזור הכפרי של דמשק, בנוסף למפקדתם באזור הכפרי של מחוז חלב שבצפון סוריה, לאחר כניסתם מלבנון דרך מעברים לא חוקיים, מלווה בהגנה של כלי רכב מדיוויזיה 4 ומודיעין חיל האוויר הסורי.
מקורות מקומיים מסרו כי חלק מהתגבורות הגיעו למטה איראני באל-זבאדני, והחלק השני עבר למטה אחר בג'בל עזאן, דרומית לעיר חאלב.
המקורות ציינו כי המפקד ,המכונה "חג'ג 'ג'אוואד אל-גאפארי", מהשורה הראשונה של מפקדי הצבא האיראני בחאלב ובאזורים הכפריים, ערך מפגש עם מספר מפקדים אחרים במטרה לצאת לאזור המדברי שמדרום לעיר חאלב "לביצוע תמרונים צבאיים לבדיקת כלי הנשק החדשים, שהגיעו להר עזאן, המורכב מ- 25 משאיות גדולות עמוסות אמצעי לחימה, טילים ותותחים".
ראוי לציין כי הכוחות האיראניים הקימו אתמול, יום ראשון, שיירה צבאית גדולה שהתאספה במטהם בג'בל עזאן, ופנתה לבאדיה (האזור המדברי) מדרום לחאלב בדרך העתיקה, והשיירה כללה את אנשי חזבאללה הלבנוני והעיראקי. לוחמי תנועת אל-נוג'בה, לוחמים מחטיבת אל-באקר ולוחמים מחטיבת זיינביון האפגנית.

המקורות מציינים עוד כי תגבורות צבאיות נוספות הגיעו לכוחות המשטר ולמיליציות האיראניות שהתפרסו ברחבי העיר דיר א-זור עד המדבר הסורי.

תגבורות אלו הגיעו בעקבות פתיחת התקפות ספורדיות של דאעש על מאחזים של המיליציות איראניות בבאדיה המשתרעות מדיר א-זור במזרח ועד לאזור הכפרי של מחוז  חאלב בצפון.

ديبكا" يكشف تفاصيل هجوم إسرائيل الأخير بسوريا (خريطة)

הערכה : 

אמנם הכתבה רומזת כי שיירת התגבור הגדולה של לוחמים וטילים שהגיעה מלבנון היא כדי לקדם מתקפות של דאעש שהתחדשו ביתר עוצמה בתקופה האחרונה ושכוונה נגד המיליציות האיראניות והצבא הסורי אך אפשר להעריך גם אחרת.

בעבר הלא רחוק, לאחר שמקורות בסוריה חשפו פריסות נרחבות של כוחות חיזבאללה במערב סוריה בצמוד לגבול הלבנוני , אזור זבדאני-אלקוסייר, הועלו הערכות בקרב מומחי צבא ערביים כי למעשה החיזבאללה הקים באזור מערך נ"מ גדול ומוסווה שנועד להתעמת עם חיל האוויר הישראלי, שלהערכתם יפעל נגד ארסנל הטילים שלהם במקרה של עימות בין הצדדים , ושיעדיף להגיע לצפון לבנון דרך מערב סוריה.

האם הבאת טילים נוספים לאזור זבדאני מגיע בעקבות הערכת החיזבאללה כי לאחר השמדת עיקר עוצמתו של החמאס בעזה תתפנה עכשיו ישראל , וביתר קלות, לטפל באיום הטילים של החיזבאללה, ולכן הם מחזקים את העורף החשוף שלהם ?