המאמץ הרוסי האינטנסיבי למציאת גופות החיילים הישראלים הנעדרים נמשך

אין ספק, פוטין בהחלט עומד בהבטחתו לראש ממשלת ישראל , נתניהו, לעשות מאמץ אינטנסיבי למציאת גופות נעדרי צה"ל ,שלפי מידע מסויים נמצאים בבית הקברות של מחנה הפליטים ירמוק שבמרחב דמשק, מאמץ שנמשך כבר מספר חודשים.

והוא עושה זאת באופן מרשים שנראה שדי מכעיס את אמצעי התקשורת בסוריה.

בחודש פברואר השנה פרסמו אמצעי תקשורת סורים כי "בבירה דמשק הכוחות הרוסים פתחו שוב בסריקות בבית קברות סמוך למחנה הפליטים הפלסטיני ירמוך שבמרחב דמשק, בניסיון למצוא את גופותיהם של שני חיילים ישראלים, פלדמן וכץ ,  שעקבותיהם נעלמו במהלך מלחמת לבנון בשנת 1982.

حواجز روسية تمنع أهالي مخيم اليرموك من الوصول إلى مقبرة الشهداء

קרדיט לתמונה: סוכנות אנאדול

בשבת , במהלך חג עיד אלפיטר של העולם המוסלמי, דיווחו אמצעי תקשורת סורים כי "מחסומים רוסיים מנעו מאנשי מחנה הפליטים הפלסטינים ירמוך , מדרום לדמשק, להגיע לבית העלמין ה"שאהידים "הישן, לבקר בקברי מתיהם במהלך עיד אל-פיטר".

גוף המתקרא "קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה" ציטטה פעילים במחנה באומרם כי "אנשי הכוחות הרוסיים והמודיעין של משטר אסד עדיין מקימים את מחסומיהם ברחוב שלושים ובצד רובע מג'ריבי."

 קבוצת הפעולה  הוסיפה כי תושבי המחנה מעריכים כי הגישה לבית הקברות עדיין ימנע מהם בגלל "העבודה המתמשכת של חפירת קברים, בחיפוש אחר שרידי חיילי הכיבוש הישראלי שאבדו בעבר בלבנון."

 למרות שמקובל בעולם המוסלמי כי בכל חג האנשים עולים לקברי יקיריהם עדיין תושבי מחנה הירמוך מנועים מביקור בבית העלמין הישן "חללים", על ידי מחסומי כוחות המשטר או כוחות רוסיים.

מאז 2019 החלו חיילי המשטר והרוסים בחפירות חדשות בבית העלמין בחיפוש אחר שרידי חיילים ישראלים שנהרגו בקרב סולטן יעקוב בלבנון בשנת 1982, פעולות שגברו, במיוחד לאחר מציאת שרידי החייל הישראלי זכריה באומל שהועברו לתל אביב לאחר שנמצאו במחנה.

ראוי לציין כי במחנה ירמוך התגוררו כ -160,000 פליטים פלסטינים, רבים מהם פליטים מאז מלחמת 1948, ובשנת 2018 סיעות האופוזיציה שנכחו במחנה נסוגו לצפון סוריה, במסגרת הסכם עם המשטר שסגר את המחנה לחלוטין בפני תושביו מאז.

המחנה כולל כיום כמעט 400 משפחות שחסרות את צרכי החיים הבסיסיים, והעקורים דרשו ממושל דמשק של המשטר לפעול למען חזרתם לבתיהם ולרכושם ולסיים את סבלם ואת הטרגדיה הכלכלית שלהם, בדומה לאזורים אחרים שתושביהם הורשו לחזור אליו, והצורך לזרז את שיקום האזור, לספק לו חשמל ומים, ולסייע בפתיחת חנויות מסחריות.

כתבה בתחנת טלביזיה סורית :