חילופי אש בין המיליציות האיראניות בסוריה ליד מעבר גבול עם עירק

אזור אלבו כמאל, מזרחית לדיר א-זור, היה עד לסגירת מעבר פסי הרכבת – "אלסככ" – “السكك” (בלתי חוקי) עקב חילוקי דעות בין מיליציית "כוחות הגיוס העממיים העירקיים" – אלחשד אלשעבי לבין משמרות המהפכה האיראנים.

דובר רשת "עין אלפוראט", אמג'אד אל-סארי, אמר כי המיליציות סגרו את המעבר עקב סכסוך חדש בין שני הצדדים לאחר שנמנעה מעברן של שתי מכוניות של מיליציית "סיד אל-שוהאדה" – سيد الشهداء  העירקית המזוהה עם מיליציית אלחשד אלשעבי.

הוא הסביר כי האחרי במעבר, ששמו "חג' עלי רדה", הורה לערוך חיפוש במכוניות שהוסעו על ידי חמיד חמיד אלסלמאן וחאלד עוביד אל-סתאם, הכפופים לסייד אחמד אל-עיראקי, מפקד מיליציית סיד אלשוהאדה.

צו  הסגירה הגיע בהוראת מפקד משמרות המהפכה האיראנים באזור,חאג'י אסכר, כך מדווח אל-סארי.

הוא הוסיף לסוכנות התקשורת "זייתון " כי אנשי מיליציית סיד אל-שוהאדה סירבו לחיפוש במכוניות, ואילצו בכוח את משמרות המהפכה לתת להם לעבור במעבר.

אל-סארי אישר כי אנשי מיליציית אלחשד אלשעבי איימו על משמרות המהפכה כי ימנעו מכל מכונית להיכנס למעבר לעירק אם לא יאפשרו לסחורתם להיכנס ללא בדיקה.

ביום חמישי, 18 במרץ, התרחשו חילופי אש בנשק אוטומטי בין משמרות המהפכה האיראנים לבין מיליציית "הגיוס העממי" העירקית באזור הכפרי המזרחי של מחוז  דיר א-זור שבמזרח סוריה.

يعبر من خلاله أخطر القادة.. معبر السكك في البوكمال حلقة وصل بين الميليشيات  الإيرانية في المنطقة