המשא ומתן על הסכם הגרעין … איראן מאיימת באמצעות מצלמות

בכיר איראני איים, ביום שבת, להשבית את המצלמות הממוקמות במתקני הגרעין באיראן אם המשא ומתן על הסכם הגרעין ייכשל.

בהצהרת סוכנות  הידיעות טאסנים האיראנית, אמר ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, מוג'טבה ד'ו אלנור – مجتبى ذو النور, כי למערב יש אפשרות עד 24 במאי למלא את חובותיו בהסכם הגרעין.

הוא הוסיף כי במקרה שהמשא ומתן ייכשל, לטהראן יש אפשרות לא ליישם באופן נחרץ את הפרוטוקול הנוסף.

לדבריו, המצלמות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פועלות כיום "במרכזי הגרעין מבלי שהן מחוברות לאינטרנט, כך שאם המשא ומתן יניב פירות עד למועד ה- 24 במאי, הסוכנות תוכל לגשת לתוכן המצלמות הללו."

הוא הוסיף, אם המשא ומתן לא יישא פרי עד למועד זה, תוכן המצלמות יוסר וייסגרו גם כן.

ד'ו אל-נור אמר כי לאחר התאריך הנקוב איראן לא תיישם את הפרוטוקול הנוסף שהחילה מרצונה, אלא שפקחי סבא"א יוכלו להמשיך בבדיקות לשהם.

טהראן התחייבה למסור את כל נתוני המצלמות וכל מידע אחר אם יוסרו הסנקציות.

בראיון שהעניק ל-"בלומברג " לפני זמן קצר הביע מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, את חששו שאיראן תשמיד את הסרטונים אם המשא ומתן של המעצמות לא יגיע לסיום בזמן.

ביום שישי, דיפלומטים המייצגים את המעצמות בווינה חידשו את הדיונים שלהם על תכנית הגרעין האיראנית, וביקשו להשלים אותם עד סוף מאי כדי להציל את ההסכם.

מטרת השיחות היא חזרה מלאה ל-"תכנית הפעולה המשותפת", השם הרשמי להסכם הגרעין, שנחתם בשנת 2015 כדי למנוע מטהרן להשיג את הפצצה האטומית, ממנה נסוג נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2018.

 

البوابة نيوز: شرطة السياحة والآثار استعدت لتأمين احتفالات عيد الأضحى.. خطة  مُحكمة لحماية ألف فندق و73 متحفا.. إغلاق جميع محلات الخمور والملاهي  الليلية.. كاميرات مراقبة حديثة وبوابات للكشف عن المفرقعات