מבזקי חדשות מהעולם ליום 8-5-21 .

*- כישלון היסטורי ללייבור: מועמדת השמרנים, ג'יל מורטימר, ניצחה בבחירות הביניים לפרלמנט במחוז הרטליפול שבצפון מזרח אנגליה, וזאת אחרי שהלייבור החזיקו במושב מאז היווסדו בשנת 1974. מורטימר קיבלה 51.88 אחוז בעוד שפול וויליאמס מהלייבור קיבל 28.69 אחוז. "הלייבור עוד לא השתנתה מספיק כדי שהמצביעים יבטחו בנו", הודה גורם במפלגה.

*- ממשלת סומליה הודיעה כי היא מחדשת את היחסים הדיפלומטיים עם קניה, אחרי שניתקה אותם בדצמבר האחרון בעקבות האשמות שקניה מתערבת בבחירות במדינה. ההודעה הגיעה אחרי שיחות שניהל השליח המיוחד של קטאר לפתרון סכסוכים, מוטלק א-קהטני, שהיה מעורב גם במו"מ בין ממשלת אפגניסטן לבין הטאליבן.

*- רוסיה תציין ביום ראשון הקרוב את יום הניצחון על גרמניה הנאצית עם מצעד צבאי גדול בכיכר האדומה ואירועים חגיגיים ברחבי המדינה. הרשויות במחוז ליד מוסקבה החליטו לקיים "מצעד פעוטות" עם ילדי גנים במדי צבא.

על פי ההודעה של הרשויות ברובע ליחוסלבסקי שבמחוז טבר, יותר ממאה ילדי גנים מקומיים אמורים להשתתף במצעד כשהם לבושים במדים שמייצגים את היחידות השונות ונושאים כלי נשק מדומים "שנוצרו בידיהם המוכשרות של עובדי הגנים וההורים".

"התינוקות החיילים יפגינו תרגילי צעידה ויבצעו ריקודים נושאיים עם מרכיבים תיאטרליים", נכתב בהודעה שפורסמה שלשום באתר הרשמי של הרובע אך נעלמה במפתיע היום בצהריים. "זה יהיה מופע ענק ובלתי נשכח שירומם יותר את רמת הפטריוטיות הציבורית שכבר נמצאת ברמה גבוהה ביום הזה".

*- תושבת מיזורי שעבדה בגינת ביתה מצאה פריט קטן מוזר באדמה ועליו כיתוב ביפנית. בעלה החל לנקות את הבוץ עם סכין, ולפתע רעייתו, שחיפשה מידע בתוכנית הזיהוי Google Lens, קראה לעברו: "עצור, אני חושבת שזו פצצה!".

חבלנים שהגיעו למקום פינו בשלום את הפריט – פצצת מרגמה יפנית ממלחמת העולם השנייה שעדיין הייתה פעילה. התעלומה הגדולה שנותרה היא איך הפצצה הגיעה למיזורי, הרחק מזירות הלחימה של המזרח הרחוק.

*- הדואר המלכותי משיק סדרת בולים לכבוד הזמר, היוצר ו"החיפושית", פול מקרטני, כדי לחגוג את "המורשת העצומה" שלו. סט אחד כולל בולים עם העטיפות של שמונה מהאלבומים של מקרטני וסט שני כולל צילומי שחור לבן שלו בהקלטות בסטודיו. "זו הוקרה ראויה לאחד הסמלים המוזיקליים האהובים ביותר של הממלכה", נמסר מהדואר.

*- בעוד ענף הקולנוע במרבית מדינות העולם, ובכללן ישראל, עדיין מתמודד עם ההשלכות של מגפת הקורונה, בסין – מוקד ההתפרצות הראשון בעולם – כבר חזרו לשגרה עם שיאי מכירות: מינהל הקולנוע הסיני דיווח כי ההכנסות ממכירות כרטיסים בחמשת ימי חופשת 1 במאי שהסתיימו אתמול הגיעו לשיא של 1.67 מיליארד יואן (258 מיליון דולר), יותר מהשיא הקודם של 1.61 מיליארד יואן שנקבע לפני שנתיים.

*- בצרפת מאיימים לנתק את הכבלים התת ימיים שמספקים 95 אחוז מאספקת החשמל לאי ג'רזי הבריטי בתעלת למאנש בשל המחלוקת המתמשכת סביב זכויות הדיג באזור לאחר הברקזיט. בתגובה אמר גורם ממשלתי בריטי: "לפחות כאשר הנאצים פלשו, הם השאירו את האורות דולקים".

"זו הדוגמה האחרונה לכך שבאיחוד האירופי מפרסמים איומים כצעד ראשון כאשר צץ סימן כלשהו לקושי", הוסיף גורם ממשלתי אחר. "הם צריכים להשתמש במנגנון של האמנה החדשה שלנו כדי לפתור בעיות – זו בדיוק הסיבה שהוא קיים".

*- הסוכנות של ממשלת סעודיה לשמירה על המקומות הקדושים במכה ובמדינה פרסמה לראשונה צילומים ברזולוציה גבוהה מתוך "מקום המושב של אברהם", האתר הממוקם במרחק של 11 מטר מהכעבה ואשר לפי האמונה המוסלמית הוטבעו בו כפות רגליו של אברהם אבינו בעת שבנה את הכעבה. צילומי קלוז-אפ נוספים מציגים את האבן השחורה בפינת הכעבה שלפי המסורת ירדה מהשמיים ונחשבת למקודשת ביותר.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי