מבזקי חדשות ליום 7-5-2021. מתעדכן

*- #סוּריָה – ראש ממשלת סוריה שברח מהמדינה לפני כמה שנים – ריאד חיג'אב לטלוויזיה בסוריה:

"רוסיה כבר לא מסוגלת להציל את המשטר, והיא רואה את סוריה רק דרך נשיא המשטר. ההחלטה מתקבלת היום על ידי נציגי רוסיה ואיראן בדמשק, ולא ניתן לסמוך על עמדת רוסיה מכיוון שהיא ידועה מראש. . "

הוא הוסיף כי אסד הודיע לו בעבר כי הוא ילך עם איראן אם ייאלץ לבחור בינה לבין רוסיה, והוסיף כי איראן פועלת רק לפי האינטרסים שלה ומנהלת מדיניות הסלמה באזור, והכוחות החמושים הנאמנים לה מונים יותר מ- 132,000 לוחמים בסוריה והדגיש גם את הצורך של הסורים במאמץ ערבי שישים קץ להתערבות. האיראנית באזור.

*- סודן השעתה הסכם עם רוסיה להקמת בסיס צבאי בים סוף, וחרטום גם עצרה כל פריסה חדשה של הצבא הרוסי בשטחה.

במרץ נכנסה ספינת המלחמה הרוסית הראשונה לנמל פורט סודן, שם תכננה רוסיה להקים מתקן צבאי בסודן, ולקבל את הזכות להקים בסיס עם 300 אנשי צבא לכל היותר בבסיס, ונוכחות של 4 ספינות לתקופה של 25 שנה, בתמורה לכך שסודאן קיבלה נשק וציוד רוסי.

מאז 2014 חתמה מוסקבה על 19 הסכמים צבאיים עם מדינות אפריקה, ונראה כי השפעה מוגברת זו מתואמת עם צרפת, אך נראה שהיא אינה עולה בקנה אחד עם ההשפעה האמריקאית. אמריקה הכשילה את רוסיה בלוב, וגרמה להעברת הספינה לנמל פורט סודן.

מאז הפלת אל-באשיר, אמריקה שיפרה את יחסיה עם סודן, היא הוסרה מרשימות הטרור וחתמה על הסכם שלום עם ישראל, וכספי קרן המטבע נשפכו לתוכה, נראה כי היא רוצה התקרבות. עם הציר האמריקאי, בניגוד לאל-בשיר, שביקש במהלך ביקור במוסקבה בשנת 2017 להגן על סודן מאמריקה, לפני שנזרק בכלא על ידי חבריו לשעבר

נראה עכשיו שההנהגה הנוכחית בסודן החליטה לעמוד בצד אמריקה, כך שהפרויקטים של רוסיה ואולי אפילו צרפת באפריקה התערערו, אך השאלה נותרת לגבי אופי היחסים בין ארה"ב לצרפת באפריקה.

*- #חאלב – הארגון הכללי להנדסה תעשייתית המזוהה עם משטר אסד מנהל משא ומתן עם חברה איראנית "טאוואן" לאספקה, התקנה ותפעול של כמה קווי ייצור בחברת "סוללות חאלב", לאחר שהמשא ומתן עם חברה רוסית באותו תחום נכשל.

זה בא לאחר שחברה איראנית "PFK" זכתה בחוזה לטיפול במים בעיר אל-הסאקה, ובעיר אחרת בגוטה, דמשק.

נראה כי איראן החלה לדרוש חוזים עם משטר אסד כדי לפצות על מה שהוציאה על סוריה.

*- בהמשך לידיעות הלילה מסוריה על תקיפה ישראלית במרחב קונייטרה: מרכז המעקב הסורי מדווח על הרוג ושלושה פצועים בקרב אנשי ארגון חיזבאללה.
יעדי התקיפה לפי הדיווח – עמדות תצפית ומעקב שמשמשות את ארגון הטרור, גם בתוך בסיס של הצבא הסורי.
האם ארגון חיזבאללה יעבור לסדר היום ויכחיש להד"ם?

*- מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה – עתידו של המשטר הציוני בישראל הסתיימו .היום אנו מחדשים שוב את הברית שלנו לשחרור קודס הקדושה ומסגד אקצה.

*- ח"כ סמי אבו שחאדה לחברי פרלמנט האיחוד האירופי: יש לעצור את צווי הפינוי בשיח' ג'ראח.

ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר סיעת בל"ד ברשימה המשותפת, פנה בקריאה דחופה לחברי פרלמנט האיחוד האירופי במטרה ללחוץ על ישראל לביטול צווי הפינוי נגד 28 משפחות פלסטיניות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים.

ח"כ אבו שחאדה כתב בפנייתו:" מקרה זה אינו עוסק רק במצב הומניטרי שהולכך ומחמיר, אלא בהפרה בוטה מצידה של ישראל לחוק הבינלאומי, על כך שהפינויים בשייח ג'ראח ובמקומות אחרים מהווים איום מסוכן עבור למעלה מ -300,000 ירושלמים פלסטינים".

בסיום מכתבו כתב ח"כ אבו שחאדה: “מה יישאר למשפחות הפלסטיניות של שייח ג'ראח אם האיחוד האירופי לא יהיה מוכן להשתמש בכלים המשפטיים והפוליטיים שלו כדי לעצור את הפשע החדש הזה?". (החדשות החמות)