חיסול מסתורי של בכיר במודיעין הצבאי הסורי בדמשק.פרטים והערכות.

מקורות יודעי דבר טוענים כי תת אלוף ג'מאל רזוק- العميد ركن "جمال رزوق"  – ראש אגף הביטחון הצבאי בדיר א-זור נהרג היום,יום שבת,כשהיה במשימה רשמית בדמשק.

ההערכות הן שתת אלוף רזוק חוסל בדמשק וזאת מסיבות שעדיין לא ברורות,אך קשורות לסכסוך המתמשך בין מחנות שונים בדיר א-זור ובמיוחד לאור הניסיונות האירנים לבצע באזור מהלך נגד ההגמוניה הרוסית במחוז.

משטר אסד מינה את תת אלוף רזוק כראש אגף הביטחון  הצבאי במחוז דיר א-זור בחודש אוגוסט  2015 ,ולפני כן היה ראש המודיעין הצבאי במחוז לטקיה והוא במקורו ממחוז חומס.

מספר מקורות יודעים לספר על מעורבותו של תת אלוף רזוק בחיסולו של האלוף הדרוזי רב התהילה- עיצאם זוהיר א-דון לפני כמה חודשים בדיר א-זור בעקבות סירובו להשתתף בפגישה ביטחונית רמת דרג אם רזוק ישתתף גם.אז נטען כי האלוף זוהיר א-דין נהרג כשרכבו עלה על מוקש.

לאחר שזוהיר א-דין אולץ,בסופו של עניין, להשתתף בישיבת הבכירים בדיר א-זור, בהוראתו הישירה של האלוף רפיק שחאדה- מפקד הכוחות במזרח סוריה , התפתח עימות בין זוהיר א-דין לבין בכירים שנכחו באותה ישיבה, שהפך לקרב יריות ובמהלכה ספג זוהיר א-דין כדור בעינו שיצא מהחלק האחורי של ראשו. 

היום נסגר החשבון עם תת אלוף רזוק.
כאמור זה דיווח שמגיע מסוריה וכנראה זה לא סוף פסוק בפתרון התעלומה באשר לדרך מותו של הקצין הדרוזי הבכיר ביותר בצבא סוריה.

ישנם עוד גרסאות באשר לדרך החיסול.

ישנם דיווחים כי רכבו של רזוק שעשה את דרכו מדיר א-זור לדמשק עלה על מארב וחוסל.

רזוק הועלה לאחר מותו לדרגת אלוף.

 

 

 

כתיבת תגובה