מה האמת לגבי ההתקרבות בין משטר אסד לסעודיה?

מקורות בתקשורת טענו כי קיימת התקרבות בין ערב הסעודית למשטר אסד, שכן שני הצדדים הסכימו כי הממלכה תפתח מחדש את שגרירותה בדמשק.

מקורות אלה טענו כי משלחת סעודית הודיעה למשלחת סורית כי הממלכה מברכת על חזרת המשטר לליגה הערבית והשתתפותה בוועידת הפסגה הערבית המתוכננת להתקיים באלג'יריה.

לעומת זאת, גורם סעודי בכיר הכחיש את כל הדיווחים שטענו כי משלחת סעודית בראשות ראש שירות הביון, רב אלוף חאלד אלחמידאן, ערכה ביקור בבירת סוריה, דמשק.

המקור אמר בהצהרה לאתר "אלטריק" – “الطريق” כי מה שמופץ אינו נכון לחלוטין, והסביר כי הממלכה איתנה בעמדתה בנושא הסורי, המבוסס על הצורך ליישם החלטות של האו"ם לפיתרון הסכסוך הפנימי בסוריה.

שמועות אלו נפוצו לראשונה באתר "אל-ראי אליום", שם נטען כי המשלחת הסעודית פגשה את "בשאר אל-אסד" ואת ראש המודיעין הסורי – האלוף עלי אל-ממלוק.

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אישר כי הממלכה מציבה את ההסדר המדיני כתנאי לתרומה לתהליך השיקום בסוריה, והצביע כי היעדר הרצון הבינלאומי ליישם החלטות שהתקבלו במוסדות בינלאומיות, במיוחד החלטת מועצת הביטחון  2254 והצהרת ז'נבה (1) שתרמו להארכת וסיבוך המשבר בסוריה.

سياسي لبناني يعلق على موقف السعودية المفاجئ من "نظام الأسد" | الدرر الشامية