קיסינג'ר מזהיר: "מתח" בין סין לארצות הברית מאיים על העולם כולו

הדיפלומט האמריקני לשעבר הנרי קיסינג'ר הזהיר כי "המתח בין ארצות הברית לסין מאיים על העולם כולו ועשוי להוביל לסכסוך חסר תקדים בין שתי הענקיות מבחינה צבאית וטכנית."

שר החוץ בממשל הנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון ואדריכל ההתקרבות ההיסטורית בין וושינגטון לבייג'ינג בשנות השבעים אמר כי היכולות הכלכליות, הצבאיות והטכנולוגיות העצומות של שתי המעצמות הופכות את המתח הנוכחי למסוכן יותר מזה שהתרחש בזמן המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות.

קיסינג'ר, בן 98, הוסיף בפורום שערך מכון החשיבה של מכון מקיין כי זו "הבעיה הגדולה ביותר עבור ארצות הברית והבעיה הגדולה ביותר בעולם כולו".

הוא הסביר כי למרות שהסיכון לסכסוך גרעיני היה גדול במהלך המלחמה הקרה, ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הנשק הגרעיני, ובמיוחד הבינה המלאכותית, שני מגזרים בהם מובילים ארצות הברית וסין, הכפילה את הסיכון להשמדת העולם. .

הוא ציין כי "הנושא הגרעיני מתווסף כעת לנושא הטכנולוגי, המבוסס על תחום הבינה המלאכותית, ועל כך שהאדם הופך להיות שותף למכונה, וכי המכונה יכולה לפתח שיקול דעת משלה". בהתחשב בכך "בסכסוך צבאי בין שתי מעצמות-על טכנולוגיות, הוא עניין בעל חשיבות עצומה."

קיסינג'ר האמין כי לא ניתן להשוות מצב זה למלחמה הקרה בין ברית המועצות לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה.

הוא נזכר כי "ברית המועצות לא הייתה מעצמה כלכלית ויכולותיה הטכנולוגיות היו צבאיות", וציין כי לברית המועצות "לא הייתה את ההתפתחות הטכנולוגית ממנה נהנית סין כיום, שיש לה כוח כלכלי עצום בנוסף לכוחה הצבאי הגדול. "

קיסינג'ר אמר, "על ארצות הברית להישאר איתנה בעקרונותיה ולדרוש מסין לכבד אותם תוך שמירה על דיאלוג מתמשך ומציאת אזורים לשיתוף פעולה עם בייג'ינג."

Facebook