"צונאמי" הקורונה בהודו: התגלתה מוטציה "שחומקת מהמערכת החיסונית"

מדענים הודים סיפרו לרשויות בארצם על מוטציות בנגיף קורונה המסוגלות להתחמק ממערכת החיסון, בתקופה בה המדינה עדה לעלייה חדה במספר הנדבקים בווירוס  המתוארים כ"צונאמי של קורונה ".

פורום ליועצים מדעיים שהקימה ממשלת הודו סיפר לרשויות על מוטציות קלות בכמה דגימות של נגיף הקורונה העלולות "לברוח" ממערכת החיסון ודורשות מחקר נוסף.

למרות שהם עקבו אחר מוטציות, מדענים אומרים שאין עדיין סיבה להאמין שהמוטציות הללו מתפשטות או מסוכנות.

מדענים בוחנים את הסיבות לעלייה הנוכחית במספר המקרים בהודו, והאם המוטציה החדשה שהתגלתה לראשונה במדינה, המכונה B.1.617, אחראית לעלייה זו ?

ארגון הבריאות העולמי לא הכריז על הזן ההודי כ"מין שיש לדאוג ממנו ", כפי שקרה עם זנים שהתגלו לראשונה בבריטניה, ברזיל ודרום אפריקה.

אולם ארגון הבריאות העולמי אמר ב- 27 באפריל כי המודל המוקדם שלו, המבוסס על רצף הגנום, הצביע על כך ש- B.1.617 הינו בעל כושר התפשטות  גבוה יותר מאשר גרסאות אחרות המסתובבות בהודו.

פורום היועצים, המכונה הפדרציה ההודית לגנטיקה SARS-Covid, מצא עוד מוטציות של נגיף הקורונה, שלדעתו יש לעקוב מקרוב.

שאהיד ג'מיל, יו"ר קבוצת הייעוץ המדעי של הפורום והוירולוג ההודי הראשי, אמר: "אנו עוקבים אחר כמה מוטציות המופיעות בכמה דגימות שיכולות להתחמק מתגובות חיסוניות".

הוא לא ציין אם התגלו מוטציות בגרסה ההודית או בכל זן אחר.

הודו עדה לכ -400 אלף מקרים חדשים של קורונה מדי יום, לאחר שנספרו במדינה יותר משבעה מיליון מקרים בחודש אפריל, מה שהוביל לגודש יתר במערכת הבריאות בכמה אזורים.

כמה מדינות הטילו מגבלות, במיוחד במהרשטרה (מערב) ובבירה ניו דלהי, שם בתי חולים נמצאים על סף קריסה.

הרשויות האריכו את הסגר בניו דלהי בשבוע נוסף החל מיום שבת.

פרופסור רן בליצר התייחס למוטציה ההודית באומרו :  התבקשתי לנסח פחות מורכב. אז: ניסוי בנוגדנים מול הזן ההודי מראה שהוא כנראה פחות ׳חמקן׳ ממה שחשבו. המוטציות המאפיינות אותו אינן מגבירות זו את ההשפעה של זו, ובסך הכל נראה שהנוגדנים מסתדרים איתו היטב. הסבירות שלא יפגין עמידות בפני החיסון – כעת נראית יותר גבוהה.