מהם המאכלים שעוזרים להילחם בשכחה?

רבים סובלים משכחה וקושי לזכור את שמות האנשים, תאריכי אירועים מסוימים, מקומות דברים וכו ', והסיבה עשויה להיות מתח, עייפות, חוסר שינה ומסיבות אחרות.

שכחה היא בעיה שאינה קשורה לגיל, אלא כל אחד עשוי לסבול משכחת דברים או אירועים שזה עתה קרו או לפרק זמן קצר, דבר הגורם לאי נוחות רבה.

האתר "מדיקל אקספרס" פרסם 5 מאכלים המסייעים לחיזוק הזיכרון והעוזרים להילחם בשכחה.

– ביצים : מקור עשיר למרכיבים תזונתיים חשובים רבים לבריאות המוח, כולל ויטמין B – 6  ,B-12 וחומצה פולית וכולין, המסייעים לכולין בגוף לייצר אצטילציה , נוירוטרנסמיטר הפועל לווסות את מצב הרוח ולעורר את הזיכרון, הכולין מרוכז בעיקר בחלמון הביצה.

ירקות : מומחים ממליצים לאכול כמויות גדולות של ירקות, בעיקר ירוקים, המסייעים בהפחתת הסיכון לפגיעה מוחית ולירידה בזיכרון, כמו ברוקולי, כרוב, פלפל אנגלי ותרד מכיוון שהם שימושיים מאוד לזיכרון.

דגים שומניים : אכילת דגים כמו סלמון וסרדינים חשובה מאוד כדי לעורר זיכרון ולהילחם בשכחה מכיוון שהם מכילים אומגה 3 המשפרים את תפקודי המוח, מה שעוזר לעורר את הזיכרון ולא לשכוח. מומלץ לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע.

אגוזים : אגוזים הם נוגדי חמצון המסייעים בהפחתת הגירעונות הקוגניטיביים המתרחשים עם הגיל. כאשר מחקרים שנערכו בשנת 2016 הוכיחו כי שקדים הם אחד מסוגי האגוזים הפופולריים ביותר, והם מגרים את הזיכרון באופן משמעותי.

פירות יער : מחקרים רבים מצביעים על יכולתם של הגרגרים האדומים לשפר את הזיכרון ולהימנע משכחה מכיוון שהם מכילים נוגדי חמצון המגבירים את זרימת הדם והחמצן למוח.

לעומת זאת מציע אתר הבי בי סי בשפה הערבית מגוון מאכלים ומשקאות המסייעים לטיפול בשכחה, ​​חיזוק והמרצת הזיכרון מכיוון שהם מכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון רבים החשובים למוח ולתאי העצב, מכיוון שהם עוזרים לחיזוק ושיפור בריאות המוח, במיוחד לקשישים ועוזרים במניעת מחלת אלצהיימר.

מזון לשיפור הזיכרון

1- כורכום, עוזר לחיזוק הזיכרון ולהילחם בשכחה.

2- נבט חיטה, זה מיטיב עם הזיכרון מכיוון שהוא מכיל ויטמין E.

3- לארטישוק, יש יתרון גדול בחיזוק הזיכרון.

4- פיסטוקים, מחזקים זיכרון ומעלימים שכחה.

5- אגוזים ושקדים עוזרים לחיזוק בריאות המוח.

6- חסה, תרד ועגבניות, הם פועלים לחיזוק הזיכרון ולהילחם בשכחה.

7- תה בזיליקום מסייע בשיפור הזיכרון.

8- מיץ גזר מחזק את הזיכרון ומבטל שכחה.

9. במיה, ירקות ובטטות משפרים את הזיכרון.

10 – אכלו כף שמן זית על קיבה ריקה, מה שמשפר את הזיכרון.

11- לתה רוזמרין יש השפעה רבה על שיפור הזיכרון.

12 – אכילת אוכמניות, זה עוזר לחיזוק הזיכרון ולהילחם בשכחה, ​​מכיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון.

13 אכילת סוגים שונים של ביצים משפרת את הזיכרון ושומרת על תאי עצב בריאים במוח.