הטיימס:עקב לחץ פנימי באיראן אפשר והיא תחל להגיב על תקיפות ישראליות

העיתון "טיימס" שופך אור על ברקע ההתפתחויות הצבאיות האחרונות בין ישראל לאיראן, ובמיוחד נפילת טיל ליד הכור הגרעיני בדימונה שבדרום ישראל, שמקורו בסוריה, מבהיר  העיתון "טיימס" כי הסכסוך בין ישראל ואיראן עלול לעלות מדרגה ולהפוך לסכסוך מקיף שיגרור את המעצמות איתה ויצית את האזור וישליך אותו אל תוך אנרכיה.

העיתון ציין כי טיל ששוגר מסוריה ביום חמישי האחרון החטיא מטוס קרב ישראלי, שעמד לתקוף בסיס איראני על אדמת סוריה. כזכור הטיל נחת בתוך ישראל והתפוצץ רק עשרות קילומטרים ממרכז המחקר הגרעיני בדימונה.

העיתון טוען עם זאת כי "אם הטיל היה פוגע במטוס הקרב הישראלי או במתקן הגרעיני הישראלי, העולם היה שונה ממה שהוא נמצא כיום."

אנליסטים מהתחום הימי חשפו כי היו עשרות התקפות על ספינות שהובילו נפט או נשק איראני לסוריה.

החוקרים ציינו כי יותר מאלף גיחות ישראליות על פני המרחב האווירי הסורי שיבשו את נתיבי האספקה ​​האווירית והיבשתית המקשרים בין איראן לחיזבאללה בלבנון.

העיתון הזכיר כי החבלה שפגעה בצינורות הנפט התת-קרקעיים בשנה שעברה במסוף הנפט מנעה את פריקת הנפט האיראני בבית הזיקוק שבעיר הנמל בניאס בצפון מערב סוריה.

העיתון ציין כי האיראנים סבורים כי מעשה זה הוא מעשה ידיו של כוח הקומנדו הימי הישראלי – "שייטת -13" המכונה "אנשי הדממה".

העיתון סיכם באומרו: "הישראלים מעריכים כי מצב החשדנות המתקדמת באיראן, לצד סבל כלכלי, מרחיקים את טהרן מלרצות להכנס למצב מלחמה עם ישראל ,  אך עניין זה אינו לוקח בחשבון את התחושה ההולכת וגוברת של השפלה שחשים האליטות האיראניות לנוכח ההתקפות הישראליות הרבות הנותרות ללא תגובה כלשהי מצד איראן. "

לפני מספר ימים הודיע ​​צבא ישראל כי טיל, שנורה משטח סוריה, נפל בתוך שטח ישראל, באזור הנגב שבדרום ישראל.

וכלי תקשורת ישראלים אישרו כי הטיל נפל ליד הכור הגרעיני בדימונה שבמדבר הנגב בדרום ישראל, הנחשב בעיני ישראל כמתקן אסטרטגי.