בכיר אמריקאי למנהיגים היהודים: עמדת וושינגטון בנושא שיחות הסכם הגרעין

בכיר אמריקני אמר למנהיגים היהודים האמריקאים כי הסנקציות לא יוסרו על איראן עד שוושינגטון תקבל התחייבויות ברורות בנוגע להחזרת טהרן להסכם הגרעין.

מגזין "הפורוורד" – "The forward", המתמחה בדיווח על חדשות הקהילה היהודית בארצות הברית, ציטט את ברט מקגורק, מתאם המועצה לביטחון לאומי במזרח התיכון ובצפון אפריקה, באומרו כי ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות על איראן. "אלא אם כן קיימת התחייבות מלאה להסכם הגרעין."

מקגורק אמר זאת במהלך פגישה עם מספר מנהיגי הקהילה היהודית בארצות הברית, כפי שמסרו אנשים שהשתתפו בפגישה (על פי האתר).

מקגורק הוסיף כי "הדרך עוד ארוכה ומסובכת מאוד לפני ההגעה להסכם עם טהראן", למרות חידוש השיחות על הסכם הגרעין בווינה בשבועות האחרונים.

הפקיד האמריקני הדגיש כי ארצות הברית "לא תשלם שום דבר מראש רק כדי להתחיל בשיחות מעשיות."

ישראל חוששת מכך שארצות הברית מתקדמת לקראת חזרה להסכם הגרעין, המכונה רשמית "תוכנית הפעולה המשותפת".

ביום ראשון אמור היה לבקר הרמטכ"ל הישראלי, אביב כוכבי, בארה"ב כדי לדון באיומים הנשקפים מתוכנית הגרעין האיראנית אך התכנית בוטלה עקב המצב הפנימי בישראל.

כמו כן, צפוי כי בכירים ישראלים ייסעו לוושינגטון בשבועות הקרובים לדון בנושא האיראני.

וינה מארחת שיחות בין טהרן למעצמות הגדולות, במטרה למצוא דרכים להחזיר את ארצות הברית להסכם הגרעין ולהסיר את הסנקציות שהטיל הממשל הקודם של הנשיא דונלד טראמפ על טהרן לאחר פרישתה החד-צדדית מההסכם הזה בשנת 2018.

טהראן מדגישה את הצורך להסיר את כל הסנקציות שארצות הברית הטילה מחדש לאחר שממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרש מההסכם, וכי היא תחזור להתחייבויותיה לאחר שההסרה תתבצע בפועל.

משלחת אמריקאית נוכחת בבירת אוסטריה, אך מבלי להשתתף בשיחות הישירות או לשבת ליד שולחן אחד עם המשלחת האיראנית, בעוד האירופאים קיבלו תפקיד של מתווך בין שני הצדדים.

השיחות הופסקו ביום שלישי כדי לאפשר למשלחות להתייעץ עם בירותיהן, לפני שיחדשו את ההתייעצויות בשבוע הבא.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב להחזיר את ארצו להסכם, אך בין טהראן לוושינגטון היו חילוקי דעות בנוגע למי צריך לעשות את הצעד הראשון, מכיוון שהאמריקנים התעקשו שאיראן תחזור להתחייבויותיה, ואילו האיראנים הדגישו את העדיפות של ביטול הסנקציות. .

لا يوجد بديل".. دعوات في إسرائيل لدعم إدارة بايدن بالاتفاق النووي | الحرة