מבזקי חדשות ליום 23-4-21

*- חבר פרלמנט איראני, דהנבי: הטיל שפגע בישראל היה איראני.

*- בערוצי הרשתות החברתיות פרו שיעיות, רואים בשיגור הלילה מסר מאיראן לישראל.

*- הצוללת האמריקאית מונעת הגרעין USS San Juan (SSN 751) ממשיכה לבצע משימות בים התיכון. לאחרונה נצפתה צוללת בסביבת האי קפריסין.

*- לטענת מקורות בפורומים צבאיים נעשה שימוש ב s200 בעבר לקרקע-קרקע בקרבות של ארמניה נגד אזרבייג'ן במלחמת קרבאך בשנה שעברה.

*- לפני זמן קצר חמושים לא מזוהים חיסלו שני אנשי משמרות המהפכה באירן – אל חאדת'.

*- שגריר אוקראינה בישראל – אוקראינה ביקשה מנתניהו לתווך בסיכסוך שלהם עם רוסיה. נתניה לא השיב בשלילה.

*- רצועת עזה- ב24.4 כתאא'ב אלמגאהדין יקיימו תרגיל צבאי ימי ויבשתי במספר צירים ברצועת עזה ביום השנה למותו של שיח' עמר אבו שריעה.

*- ישראל מעבירה מסרים דרך צד ג' לגורמים רשמיים בסוריה שטרם הגיבו לבקשותיה . סוריה מתעלמת מטענות ישראל כי איראן משתמשת בבסיסים סורים כדי ליצור קשת כוח אש קדמית המאיימת על ישראל , ומשתמשת בבסיסים שלה לטובת שדרוג מערך הטילים של חיזבאללה.

משרד החוץ האיראני בתגובה – איראן הצהירה מספר פעמים כי יש לה יועצים צבאיים בסוריה שכל מטרתם לסייע לכוחות אסד כנגד מתנגדים למשטר ותמשיך במדיניות הזו של "התנגדות" כנגד כל כוח כולל אמריקני וישראלי במזרח התיכון הרחב.

*- זליגת הטיל מסוריה –  הפרופ' יעקב נגל לשעבר ראש המל"ל מעריך אצל יניר קוזין – "לפעמים הטיל מאבד את דרכו, ומגיע למקום שגם מי ששלח אותו לא התכוון שיגיע אליו. לא הייתי מזהה פה ניסיון למשהו אחר".

*- כלי תקשורת איראני: הטיל ששוגר מסוריה יכול היה להשלים את מסלולו לעבר הכור הגרעיני הישראלי בדימונה, אך נדרש להמנע מהאסון שהיה נגרם כתוצאה מכך.
 (חד וחלק – חדשות )

*- #יַרדֵן – החברה הישראלית, NSO, חותמת על חוזה עם ממשלת ירדן למכירת אפליקציות ריגול וניטור תוכניות צ'אט.

*- ראש הביון הנגדי הבריטי לשעבר – הצלחנו לחשוף לא יותר מ-10 אחוז מרשתות הריגול הרוסיות באירופה.

*- ארה'ב שלחה לצבא לבנון 55 כלי רכב משוריינים.

*- דיביזיית צנחנים 76 הרוסית הגיע לחצי האי קרים. כרגע כרבע מהצבא הסדיר הרוסי פרוש על גבולות אוקראינה.

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: איראן מגדילה את מספר הצנטריפוגות המתקדמות באתר העשרה בנטנז

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה ביום רביעי כי איראן הגדילה את מספר הצנטריפוגות המתקדמות באתר ההעשרה המחתרתי בנתנז.

רויטרס מדווח כי דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) שפורסמה על ידי הסוכנות מראה כי איראן התקינה יותר צנטריפוגות IR-2AM ו- IR-4 באתר ההעשרה התת קרקעי שלה בנתנז.

האישור לעלייה בצנטריפוגות המתקדמות בנתנז הוא 60% שבוע לאחר ההתחלה, ואילו בבורג'ם נקבעת רמת העשרה על 67.3%, ואיראן מורשית להשתמש רק בצנטריפוגות IR-1 במתקן הגרעיני בנטנז. (קרדיט:שיר בניש)

*- דובר צה״ל – ‏״כוח צה״ל שהיה במארב על גבול מצרים במהלך הלילה, זיהה שלושה רכבים חשודים מתקרבים לגדר הגבול מכיוון ישראל.
‏הכוח סימן לרכבים לעצור וזיהה את אחד הרכבים מאיץ לעברו, בתגובה הכוח ירה לעבר גלגלי הרכב. ‏כתוצאה מהירי נהרג אחד החשודים.״

*- פיצוץ סמוך לשגרירות איראן בפקיסטן. מדיווחים ראשונים עולה שמדובר בפיצוץ בתוך מלון סרנה הסמוך בו שהה שגריר סין.

*- רויטרס: איראן מתכננת להתקין 4 סדרות חדשות של צנטריפוגות IR4 בנתנז.