מבזקי חדשות ליום 22-4-21

*- המשקיעים מוחים: "מוות לרוחאני"

נמשכת המחאה העממית בטהראן כנגד מה שמתחולל בשוק ההון המקומי.
במסגרת זו, עשרות איראנים ערכו היום הפגנת מחאה נוספת ליד בנייני הבורסה הממוקמים בצפון מערב טהראן. זהו המשך לגל המחאה של המשקיעים הפשוטים שאיבדו כספם בשוק המניות עקב התרסקות הבורסה בחודשים האחרונים. בין השאר קראו המפגינים "מוות לרוחאני". בערים נוספות גם נשמעו קריאות כנגד המנהיג העליון עלי ח'מינאי שאינו מגיב למה שמתחולל בבורסה מזה מספר חודשים. אמש חשף חבר הפרלמנט האיראני, אחמד עלי רזא בייג'י, את עומק המשבר כשדיבר על כך ש "50 מיליון איראנים" איבדו את הכספים שהשקיעו בבורסה האיראנית. (דורון פסקין)

*- הסורים מתקשים להסתגל לחיים בלי גוגל

משתמשי האנדרואיד בסוריה זועמים לאחר שגישתם למספר שירותי גוגל מרכזיים נחסמו בגלל הסנקציות האמריקניות. השיבושים החלו בתחילת החודש הנוכחי כשהבולט מכולם היא חסימת הגישה לחנות Google Play, מה שאומר שהמשתמשים לא יכולים להוריד אפליקציות למכשירי האנדרואיד שלהם.

הצעד הזה של ענקית האינטרנט ננקט לאחר ש"המשרד האמריקני לבקרת נכסי חוץ" הכליל לאחרונה את סוריה ברשימת הסנקציות. המשתמשים מנסים לעקוף את האיסור באמצעות רשתות VPN ויישומים אחרים לשינוי מיקום אבל הבעיה שיישומים אלה מגבירים את צריכת הסוללה ומאיטים את ההתחברות. סורים שניסו לעקוף את הסנקציה באמצעות רכישת כרטיס סים טורקי גם כן נחלו אכזבה מאחר שחסימת הגישה היא על פי המיקום של המכשיר.(דורון פסקין)

*- ישראל לא רוצה את חיסוני אסטרה זניקה שהזמינה ומנסה למכור אותן במקום אחר בעולם.

*- מקור רוסי: מטוס המטען של בואינג 747 של חברת התעופה אזרבייג'ן, שהיה מעורב בעבר באספקת נשק מישראל במהלך הסכסוך בנגורנו-קרבאך, ביצע שתי טיסות מעניינות. תל אביב (ישראל) – באקו ובאקו – קייב (אוקראינה).

*- פוטין במסר מאיים לכל החובביי הרפתקאות . (בעיקר האוקראינים)

" כל מבצעי נסיון הפרובוקציות המאיימות על האינטרסים הבסיסיים של ביטחוננו עוד יתחרטו על מעשיהם כפי שהם לא הצטערו על כך זמן רב . התגובה שהם יחטפו תהיה אסימטרית . אני מקוה מאוד שאף אחד לא יעז לחצות את מה שנקרא הקווים האדומים של רוסיה אנחנו נשמח לעזור להם גם לא לחצות אותם ".

נשיא אוקראינה ז"ל-נסקי בתגובה: " אם תשאלו אותי אם אנו מחפשים מלחמה עם רוסיה ודאי שלא אבל אנחנו מוכנים לקראתה ואף פוטין מוזמן להגיע לאיזור המחלוקת אם הוא מעוניין " . ניו יורק טיימס .

*- ארגנטינה מנהלת משא ומתן עם רוסיה להקמת מתקן העשרה גרעיני.

*- הוול סטריט ג'ורנל: וושינגטון לא מתכוונת להוציא את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת ארגוני הטרור.

*- דיפלומט איראני לשעבר אמיר אל מוסאווי: עין תחת עין .. פיצוץ גדול התרחש במרכז תעשיית הטילים והפיתוח הישראלי ליד ירושלים. הרפובליקה האיסלאמית משפילה את ישראל.נג'אח מוחמד עלי, מומחה צבאי עירקי , כינה את הפיצוץ בתעשיית הטילים כתגובה לאירוע נתנז.

*- איראן הקימה 2 מליציות חדשות באזור הכפרי של דיר אלזור; מליציית אלהאשמיון (الهاشميون) ומג'מועת אלחרס אלת'ורי (مجموعة الحرس الثوري)

המליציות הוקמו בהוראת מפקד פוג' 47 של משהמ יוסף אלחמדאן המכונה אבו עיסא אלמשהדאני

ועוד קצת על אלחמדאן

נולד באלבוכמאל שרת בצבא סוריה החופשי כשאלה הוחלשו בקרבות נשבע אמונים לג'ולאני עם חוזה שמן ומשכורת גבוהה על תיווך עסקאות נפש ופיקד מיד בג'בהת אלנצרה, משם יש שמועות לא ברורות שדאעש לקחו אותו תחת חסותם ובכל מקרה בשנת 2017 כשצבא סוריה הצליח לייצב את עצמו במחוז דיר אלזור האיש הופיע במדים חדשים והתמנה למפקד פוג' 47 של משהמ ואחראי מחסומים באלבוכמאל.

האיש נחשב באזור לדמות משמעותית מכמה סיבות;

– אלחמדאן מהאנשים הבודדים שקיבלו את סלימאני בעירה אלהרי שבגבול סוריה עיראק.
– אלחמדאן מונה לאחד המפקדים הראשונים של משהמ במחוז דיר אלזור.
– אלחמדאן מספק אבטחה אישית ומחזיק במטה חשאי לבכירים במשהמ.
– אלחמדאן מבצע עסקאות נדלן רבות עבור האיראנים וכן, תחתיו בוצעו גניבות ושודים רבים נגד אזרחי אלבוכמאל. AA News

*- רוסיה מבקשת מעשרה עובדי שגרירות ארה"ב לעזוב את אדמותיה עד סוף היום.

*- צוללת אינדונזית נעלמת במהלך אימונים ליד האי באלי, ואינדונזיה מבקשת מאוסטרליה וסינגפור לעזור בתהליך החיפוש.