מבזקי חדשות ליום 21-4-21

*- איראן מהווה איום יומיומי על ארה"ב ובעלות בריתה במזרח התיכון כאשר העליונות הצבאית של אמריקה באזור הולכת ודועכת,כך מזהיר המפקד האמריקני העליון את הקונגרס היום( שלישי), בזמן שהשיחות הגרעיניות העקיפות בין שתי המדינות נמשכות בווינה.

*- כוחות "פאטמיון" (איראניים) פועלים בסוריה בהובלת משלוחי נשק לעבר המטה החדש שהוקם על ידם באמצעות רכבים צבאים הנכנסים למטה באופן יומיומי, הנושאים בתוכם תחמושת, נשק כבד ומשלוחי טילים לטווחים קצרים ובינוניים.

לוחמי חטיבת "פאטמיון" פרוסים בכמה מקומות בשטח סוריה בתחומי השליטה של משטר אסד, והיא קבוצה אפגנית פרו-איראנית, שהוקמה בשנת 2014 ומורכבת מיותר מ -3000 לוחמים. לכוחות הממשל הסורי נאסרה הכניסה לאזורים שבשליטתם ע"י מפקד הכוחות האיראניים בחאלב.

*- גורמי ביטחון מערביים: " לישראל רשת חזקה ענפה ביותר בתוך מערכת הביטחון האיראנית שחושפת את חולשתה ויכולותיה " . הניו יורק טיימס

*- עוד קצין בכיר איראני מת….. וזה מתחיל להיות סידרתי.

כלי תקשורת באיראן – האלוף מחמד עלי חק בין, מבכירי כוח אלקדס במשמרות המהפכה מת מקורונה.


*- תא"ל מוחמד חסן נאמי הודיע על נכונותו להתמודד בבחירות ה -13 לנשיאות איראן על ידי קיום מסיבת עיתונאים. נאמי שימש בעבר נספח צבאי של הרפובליקה האיסלאמית של איראן בצפון קוריאה.

*- סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אלי פרזלי – " עליינו לתמוך בפתרון מעשי לפיו הדרג הפוליטי יכריז על "נבצרותו" ויעביר את השלטון ליידי הצבא לתקופת מעבר בה יחל מאמץ רציני לשיקום הכלכלה במדינה עד למועד הבחירות הבאות."

*- 2 חיילים מחטיבה 8 הסורית הנאמנה לרוסים והפועלת בדרום סוריה נהרגו בירי אשל אלמונים על ציר ג'ביב – אלמסיפרה מזרחית לעיר דרעא. 2 ההרוגים הינם לוחמים מקרב הבדואים באזור שהתגייסו לשורותיהם. הירי שהרג אותם בוצע מאפונע דוהר.

*- צבא ירדן מודיע על פציעתו של קצין ממשמר הגבול במזרח המדינה, תפיסת כמויות גדולות של חשיש וחומרים נרקוטיים, במהלך ניסיון להבריח אותם מסוריה, והרג של חבר מחוליית ההברחה.

*- סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אלי פרזלי – " עליינו לתמוך בפתרון מעשי לפיו הדרג הפוליטי יכריז על "נבצרותו" ויעביר את השלטון ליידי הצבא לתקופת מעבר בה יחל מאמץ רציני לשיקום הכלכלה במדינה עד למועד הבחירות הבאות."

*- הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב מזהיר כי "ספקטרום העימותים של ימינו אינו לינארי ואינו צפוי מראש."

"עלינו לשקול את האפשרות של סכסוך שיוביל לתנאים שעלולים לאלץ את האויב במהירות להשתמש בנשק גרעיני".

*- הצהרה לובית-מצרית משותפת שיוצאת כעת: מועצת הנשיאות וממשלת האחדות הם הסמכות הלגיטימית בלוב.

*- מי מקדם את רעיון "ההפיכה הצבאית" בלבנון…?

בימים האחרונים מועלית בלבנון האפשרות שהשלטון יעבור לאחריות הצבא. נוכח המבוי הסתום בהקמת הממשלה וקריסת הכלכלה, ישנם חוגים הסבורים כי המוצא האחרון הוא משטר צבאי. הצבא הוא המוסד האחרון בלבנון שיש עליו קונצנזוס ואולי מכאן הרעיון.

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אלי פרזלי הצהיר אמש כי הוא תומך בפתרון ולפיו הדרג הפוליטי יכריז על "נבצרות" ויעביר את השלטון לצבא לתקופת מעבר בה יחל המאמץ לשיקום הכלכלה ויוכנו הבחירות הבאות. מפקד הצבא, הגנרל ג'וזף עאון, נתפש כיום כ"מבוגר האחראי" בלבנון ונחשב בעל סיכויים גבוהים לזכות בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. עאון זוכה לתמיכה אמריקאית, אירופית וערבית, למרות שהצהיר יותר מפעם אחת שהוא לא מועמד. עאון התבטא בחודש שעבר בצורה חריפה כנגד ההנהגה הפוליטית. הוא התלונן על קיצוץ התקציבים לצבא ו"משכורות הרעב" שמשולמות לחיילים (120 דולר בחודש). עם זאת מקורביו טוענים כי הוא סבור שהפיכה צבאית לא תצליח בלבנון בגלל "ההרכב העדתי שלה", כלומר חיזבאללה, וכן ניסיונות קודמים שנכשלו בתקופת מלחמת האזרחים. (דורון פסקין)