מבזקי חדשות ליום 20-4-21

*- הפטריארך מורן מור בכארה בוטרוס אל-רהי מלבנון בביקורת אמיצה או משפילה (טובים השניים מהאחד) כלפיי נסראללה ולוחמיו בכנס בין לאומי שנערך לדון בפעילות חיזבאללה במדינה ונשקו

"חיזבאללה לא צריך להישאר חופשי מביקורת ולהשתמש בנשק מתי שהוא רוצה ובכל מקום שהוא רוצה. הריי הוא אינו מסוגל להכריע את ישראל בשום מלחמה , לא בסוריה, לא בעיראק, ואף לא בתימן, גם אם הוא ימשיך להתעלם מהממשלה, מהנשיא ומהפרלמנט.
על מנהיגי לבנון להקים אסטרטגיית הגנה רב לאומית שתביא את זרועות חיזבאללה להכנעה ותעביר את השליטה ליידי המדינה. אם הם חושבים שהם יכולים להכניע את ישראל ? מה הם עושים כאן בלבנון שילכו לשם וינסו נראה אותם ".

*- סוכנות הידיעות טאס הרוסית : סוכנויות ביון ישראליות תכננו להשבית באופן מלא את המתקן הגרעיני בנטנז על ידי ביצוע מספר פעולות חבלה – כך מסר ביום שני חבר המועצה האקדמית במכון לחקר איראן-אירואסיה חסן בהשטיפור.

*- איראן מינתה את תא"ל מוחמד רזא פלאחזאדה לסגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה לרשת תא"ל חגאזי.

*- נציג רוסיה לארגונים בינלאומיים בווינה: קיימנו התייעצויות עם המשלחת האמריקאית בנוגע להסרת הסנקציות על איראן.

*- אחד משיאי המצעד השנה באיראן היה נוכחות משאית צבאית רוסית kamaz-5350, שאמורה להיות מופעלת בכמויות משמעותיות באיראן. המהירות המקסימלית היא 100 קמ"ש והטווח הוא 1000 ק"מ.

*- איסמעיל הנייה, מנהיג התנועה הפלסטינית של חמאס, הביע את תנחומיו על מותו של חג'אזי, במהלך שיחה עם איסמעיל קאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. הוא הביע את הערכתו על מאמציו לתמוך בהתנגדות הפלסטינית.

*- איראן השלימה רשמית את ייצור מערכת הטילים נגד מטוסים האחרונה בשם "Bavar-373" וכבר השתמשה בהם בכוחותיה המזוינים. על פי מקורות איראניים הטווח היעיל של מערכת ההגנה האווירית הזו והגנה נגד טילים הוא כ -300 עד 320 ק"מ. בנוסף, מערכת זו יכולה לאתר אלמנטים חמקניים בטווח של כ -150 עד 170 ק"מ.

*- מספר החיילים הרוסיים בגבול אוקראינה-קרים הגיע ל -150,000.

*- משרד ההגנה הרוסי טוען כי בהפצצות מטוסי קרב רוסים על בסיס אימונים של חמושים ליד העיר תדמור במרכז סוריה נהרגו 200 איש.

התקיפות האוויריות הביאו להרס מקומות מסתור של טרוריסטים ולהשמדתם של 24 כלי רכב 4*4 עמוסים במקלעים בעלי קליבר כבד, בנוסף לכ -500 קילוגרמים של תחמושת ורכיבים לייצור מטעני חבלה מאולתרים.

*- ארגון דאע"ש מקבל פצצה לפנים…

חודשים ארוכים של דיווחים על תקיפות אוויריות רוסיות, ומבצעים של כוחות מיוחדים נראה שהובילו לתוצאה המיוחלת.

דיווח רוסי על תקיפת בסיס אימונים של ארגון דאע"ש, 200 הרוגים מצאו את מותם לפי הדיווחים, אני רק מזכיר כי שבוע שעבר ארגון דאע"ש הטמין מארב למסוק רוסי שביצע הנחתה של כוחות מיוחדים רוסים, באירוע הזה חוסלו 2 לוחמים רוסים ואחרים נפגעו. (אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- ההגנה הרוסית: ארגוני טרור מתכננים לפתוח בפעולות טרור והתקפות על מוסדות מדינה סורים בערים גדולות כדי לערער את היציבות במדינה לקראת הבחירות לנשיאות, והם מאומנים באזורים כולל אזור אל-תנף, הנמצא בשליטת הכוחות האמריקניים.

*- החיסולים המסתוריים בדרום סוריה- דרעא

היום חוסל בירי על ידי אלמונים איוב אלשעבין מהבולטים של מליציית חיזבאללה בעיר צידא (צידון) שבמזרח דרעא.

איוב חוסל מנשק 5.5 שמצוי בעיקר אצל הדוויזיה הרביעית- החטיבה המשוריינת של צבא אסד.

איוב בעברו הצטרף לצבא אסד וניצל את קשריו המשפחתיים לקבל נאמנות בארגון חיזבאללה עד שהפך לאחת מזרועות מליציית חיזבאללה הנחשבות בדרעא המשתפת פעולה עם משטר אסד. חיסול נוסף של אדם לא מוכר התרחש היום גם בדיר א-זור על ידי רוכבי אופנוע שנעלמו מיד מהזירה. (AA News)

*- דובר משרד החוץ האיראני: אנו מברכים על משא ומתן עם ממלכת ערב הסעודית.