קריאות נרחבות במצרים למהפכה נגד אסיסי בגלל כישלון המו"מ על סכר הרנסנס

פעילים בטוויטר קראו לצאת למהפכה עממית נגד השלטון הצבאי במצרים, לאחר שהמשא ומתן האחרון על סכר הרנסאנס הגדול באתיופיה נכשל והסתיים ללא התקדמות, והתעקשותה של אדיס אבבה על מילוי הסכר השני במים ביולי 2021. .

פעילים ברשתות החברתיות, באמצעות השתתפותם בהאשטגים: "# מהפכת העם שמצילה את הנילוס" ו"סכר הרנסנס ", האשימו את ראש המשטר המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביישום תוכנית ישראל להעביר אליה מים דרך אתיופיה. וציין כי תל אביב מילאה תפקיד הולך וגובר באדיס אבבה ותמיכתה בבניית הסכר והגנתו מבחינה צבאית.

إثيوبيا: الانتهاء من 79% من أعمال سد النهضة

פעילים תיארו את א-סיסי בתיאורים שונים, ובראשם "סוכן, בוגד, ציוני, רוצח, פושע" ואחרים, דבר המצביע על כך שהוא תפס את השלטון בכדי לחבל במצרים בכוונה, ובזבז זמן בסדרת משא ומתן כושלת כדי לזכות בזמן ולהרגיע את דעת הקהל עד לסיום המילוי השני של הסכר, כפי שעשה עם המילוי הראשון ביולי 2020.

הם הדגישו כי על העם האחריות להיפטר מא-סיסי והפסקת ההפיכה הצבאית, כדי לפתור את בעיית סכר הרנסאנס ואת כל הבעיות במצרים.

פעילים שוחחו על סכנת הסכר ותפקידו להפחית את חלקה של מצרים במים, לגרום למידבור באזורים חקלאיים, העלאת שיעורי האבטלה והפחתת הייצור החקלאי, דבר המצביע על אפשרות שאתיופיה תספק מים לישראל, ואז קהיר תבקש מתל אביב לספק לה מים.

אתיופיה הטילה על מצרים וסודן את האחריות לכישלון המשא ומתן בקינשאסה, ואילו שר החוץ המצרי סאמח שוקרי האשים את אדיס אבבה בחוסר רצון להגיע להסכמה בנושא מילו הסכר.

ב- 13 באפריל 2021 קראה מצרים לרוסיה ללחוץ על אתיופיה להימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים בנוגע לסכר הרנסנס, ואילו אדיס אבבה טענה כי היא מתייחסת לכל החששות של סודן, וכי קהיר אינה מכירה במה שהיא מתארת ​​כנדיבות אתיופית.

קהיר וחרטום מקפידים להגיע ,לראשונה, להסכמה על מילוי ותפעול מאגרי המים שלהם, שיבטיחו את המשך הזרימה של חלקם השנתי במי הנילוס, בהיקף של 55.5 מיליארד קוב ו- 18.5 מיליארד קוב בהתאמה.