הצצה למלחמת התודעה שמנהלת איראן וגם מפסידה בה. דעה

ארוע הפיצוץ בכור הגרעיני בנתנז בו הושמדו רוב מתקני העשרה לפני מספר ימים פגע לא רק ביכולת בהעשרת האורניום ע"י האיראניים ובצנטריפוגות שפעלו במקום, הארוע גרם לפגיעה נוספת בדעת הקהל של העם האיראני שמצבה לא משהו בימים אלה.
במהלך התקופה האחרונה הזירות הגלויות בהן איראן וישראל מנהלות חילופי דברים ומכות – זירת הסייבר, הזירה הימית וכן המטענים שמתפוצצים וגורמים לשריפות, גורמים אי נחת לשלטון האיראני ובמיוחד למשמרות המהפיכה שהבחינו לאחרונה בסכנה נוספת הרוחשת לפתחם – אם דעת הקהל לא תהיה בצד שלהם אלא תתחיל לעורר מהומות והפגנות ברחובות טהרן, המציאות שעלולה להתפתח היא הפגנות בסגנון תחריר ומשם המרחק לאביב ערבי-איראני קרוב.

לאיראן כדאי להציג לפחות נצחונות מסוימים והישגים כל שהם כנגד המהלומות שהיא ממשיכה לחטוף במגוון הזירות, המצב החברתי באיראן "לא משהו", הצעירים מתחילים להתעורר ולרעום כלפי השלטון בצורה גלויה, החשש מפני מהומות נרחבות מבית נהפך לאיום אמיתי.
לאחר אותו ארוע בנתנז, אגף התודעה של משמרות המהפיכה פרסם ידיעה במספר מצומצם של פלטפורמות חדשותיות המזוהות עימו אודות מתקפה של כוחות מיוחדים איראניים כנגד מתקן של המוסד בעיראק, המתקפה היתה מוצלחת וישנם נפגעים בקרב כוחות המוסד הישראליים, כך נכתב שם.

במשך מספר שעות הידהדו מספר גופי תקשורת את אותה הידיעה, חלקם עם הסתייגויות בדבר אמיתות הידיעה וחלקן ללא הסתייגות, אפילו הוסיפו מטוב ליבם מעט תבלינים לידיעה והאדירו את הניצחון ההירואי של איראן במוסד הישראלי על אדמת עיראק.
בין הפרסומים צויינו מספר שמות של "קציני ואנשי מוסד" ואף פורסמה תמונה של האלוף איתן בן אליהו (ייבדל לחיים ארוכים ובריאים), כמפקד מרכז השליטה של המוסד בעיראק שנהרג במהלך המבצע המוצלח.

לאחר מספר שעות כאשר לא הגיעו שום אימותים וידיעות נוספות בדבר המתקפה, הגדילו כוחות היח"צ האיראניים לעשות.
הם רכשו דומיין, יצרו אתר אינטרנט שדומה מאוד לאתר אחר ושתלו בו כתבה שלמה אודות המתקפה בעיראק כולל ציטוט של פרופסור יצחק רייס מהמרכז הרפואי תל השומר על מצבם של 6 הפצועים שהוטסו לבית החולים ועל הטיפול שלו הם זוכים באמצעות טובי אנשי הרפואה.

גם את הכתבה הזו החלו הצייצנים הרחבי הרשת לפרסם, בקרב אלו המזוהים עם משמרות המהפיכה וגם אלה שלא.

מי שהחליט קצת לבדוק ולוודא אם אמינות הדיווחים שווה משהו, היה מגלה שאת הדומיין בו פורסמה הכתבה רכשו 24 שעות קודם, ומשם הדרך להבין שמדובר בפייק ניוז היא קצרה מאוד.

השורה התחתונה היא קודם כל – להד"ם.
מיותר לציין כי לא בוצעה מתקפה כל שהיא כנגד אנשי מוסד ותודה לאל – אין לנו נפגעים והרוגים מארוע כזה או אחר על אדמת עיראק.
מה שמעניין לראות הפעם הוא את המשאבים והאנרגיה של משמרות המהפיכה, הרצון העז שלהם לייצר פייק ניוז בכדי לייצר שקט תעשייתי בבית.
המוטיבציה הזו מראה כי המצב הפנימי ברחובות איראן מתחיל לעלות כעצם בגרונם של מקבלי ההחלטות ולכן הם מתחילים לנסות להיות יצירתיים בניסיונות להציג נצחונות והישגים רק לטובת דעת הקהל והעם האיראני.

מטען חבלה שהוטמן באתר הגרעין בנתנז לא הוטמן או הוכנס במהלך הימים האחרונים.
מבצע שכזה מתוכנן לאורך חודשים ויצא לפועל ככל הנראה לפני מספר שנים באמצעות הסלקתו במתקן שהיה זקוק לטיפול מסוים במדינה מסוימת וכשחזר חזרה למתקן בנתנז נכנס ללא גילוי עד למקום שנכנס ומאז ישב והמתין ליום פקודה.
ניתן לשער כי לא נראה במהלך החודשים הקרובים יעפים של טייסות ומפציצים מטילים טונות של פצצות על אתרי הגרעין ברחבי איראן, בד בבד התכנית לסיכול ושיבוש של תכנית הגרעין האיראנית תמשיך לפעול בצורות כאלה ואחרות – ולנו ניתן רק לנחש מה עוד נמצא בקנה הארוך של ישראל המכוון לאיראן.

ברגע האחרון …. לאחר שנודע על מותו מ-"אירוע לבבי" של סגן מפקד כוח קודס האיראני הגנרל חיג'אזי שהוא גם האחראי על פרוייקט הדיוק של החיזבאללה….

אחרי כמה מכות ישירות בפוני, מול כולם ובפרהסיה, ייתכן וחלק ממהלומות ההמשך עדיף ויבוצעו בצורה שאינה בבחינת דחיפת אצבע בין העיניים.
לעיתים המטרה היא הביצוע, השורה התחתונה. לא תמיד צריך לקחת קרדיט, העיקר שהמונה דופק. מניח שישנם כאלה שמבינים רמזים ואם לא, שיעשו א.ק.ג. .

Iran Natanz nuclear site suffered major damage, official says - BBC News

קרדיט: משה מרגלית מנציב