מהלך בלתי צפוי: המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בסוריה קורא להדחת אסד

לקראת סוף חודש ינואר ,שנה זאת, דיווחה רשת החדשות "סווידה 24" שבדרום סוריה כי " המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שייח 'חכמת אל-חג'רי, עבר ניסיון התעללות מצד קצין בצבא סוריה, לאחר שהשיח' התקשר לאחרון לשאול על גורל אחד העצורים".

עוד מסרה הרשת כי קצין הצבא סירב לטפל במקרה של עצור מא-סווידא, והגיב לראש הרוח של הכת בצורה בלתי הולמת.
לדברי הרשת  השייח 'ביקש מהקצין לנהוג בהתאם לתקנות ולחוקים המוטלים גם על הרשויות המוסמכות כדי לחשוף את גורל העצורים ולהפנותם לרשות השופטת, אך הקצין הגיב לשייח' באופן בלתי הולם.
מקורות מקומיים הדגישו כי התנהגות הקצין עוררה טינה וכעס בקרב המקורבים לשייח 'אלחג'רי, שסיים את השיחה עם הקצין מבלי לענות לו.
מקרה זה הדגים,כמו הרבה ידיעות דומות המגיעות מהאזור ,  את העויינות הרבה שהתפתחה בשנים האחרונות בין המיעוט הדרוזי בסוריה המרוכז,ברובו, במחוז א-סוידא בדרום סוריה לבין צמרת המשטר הסורי ומנהיגה הנשיא אסד.
הכוחות הרוסים הפועלים בסוריה לקחו תחת חסותם את בני העדה הדרוזית בדרום סוריה והם מגינים עליהם, כל הזמן, מפגיעות קשות מצד המשטר המתנכל להם והרואים כיום בכל הדרוזים  גורמים לא נאמנים למשטר הנוכחי.
מתברר כי הטינה בין הדרוזים בסוריה למשטר אסד רק הולכת ומעמיקה ככל שחולפים הימים .
במהלך בלתי צפוי בעליל, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח חכמת אל-חג'רי, אמר,בגלוי , כי הוא מסרב לקבל את המשך הישארותו של הנשיא אסד בשלטון בסוריה כי זה יביא לחלוקת סוריה בין עדות וגורמי כוח אחרים.
באותו מעמד קרא המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית להקל על חזרת העקורים הסורים למולדתם ולביתם  ולהתכונן לקראת שיקום המדינה , תושביה ומיליוני הבתים של האזרחים שנהרסו במהלך יותר מ-8 שנים של מלחמת אזרחים.