דו"ח מודיעיני חושף את "האיום הגדול ביותר" על הביטחון הלאומי האמריקני

דו"ח מודיעין אמריקני אמר, שלשום, כי החתירה של סין להפוך למעצמה עולמית היא האיום הגדול ביותר על הביטחון הלאומי של ארה"ב, בעוד שמאמצי רוסיה לערער את השפעת ארה"ב ולהציג עצמה כמעצמה גדולה הם גם אתגר.

דו"ח הערכת הסיכונים השנתי לשנת 2021 כולל את דעותיהם של שירותי הביון האמריקניים השונים בנושאי הביטחון החיצוניים העיקריים העומדים בפני הנשיא ג'ו ביידן בשנתו הראשונה בתפקיד, אשר הסתבכו עוד יותר עם פרוץ מגיפת קורונה ושינויי האקלים העולמיים.

הדו"ח אמר כי בעוד שסין ורוסיה מייצגות את שני האתגרים העיקריים, איראן וצפון קוריאה נותרו מקור סכנה לביטחון הלאומי האמריקני.

ועדת המודיעין בבית הנבחרים וגם בסנאט תקיים ישיבות, ביום רביעי וחמישי, לדון בדו"ח שנשלח לקונגרס.

אבריל היינס- מנהל המודיעין הארצי, וויליאם ברנס- מנהל ה- CIA בממשל ביידן, יעידו לראשונה מאז מינוים.

הדו"ח אומר כי המפלגה הקומוניסטית הסינית השלטת תגביר את "מאמצי הממשלה כולה להרחיב את השפעת סין, לערער את השפעת ארצות הברית ולגרום למחלוקות בין וושינגטון ובעלות בריתה ושותפיה" ותגביר את המאמצים לקדם את המשטר האוטוריטרי שלה.

בינתיים, מנהיגי סין "ינצלו הזדמנויות" להסלים את המתיחות עם ארצות הברית כאשר האינטרסים שלהם ידרשו זאת.

הדו"ח קבע כי לסין יכולות מעולות לפתוח במתקפות סייבר, שעלולות, לכל הפחות, לגרום לשיבושים מוגבלים וזמניים בתשתיות החיוניות בארצות הברית.

הדו"ח הוסיף כי רוסיה מבקשת לערער את השפעת ארה"ב ולזרוע מחלוקת בין מדינות המערב ובתוך בריתות מערביות, ולבנות יכולות המאפשרות למוסקבה "לעצב אירועים גלובליים כמעצמ גדולה".

הוא ציין כי רוסיה "תמשיך להיות איום סייבר גדול".

الاستخبارات الأمريكية تنفي تحذيرها المسبق من فيروس كورونا