תימן – מפת שליטת הכוחות נכון ל-16.1.2018 .

כיום שולטים המורדים החותים (סגול) על רוב שטחו של מערב תימן בעוד השלטון המרכזי הנבחר בראשות הנשיא-האדי (ירוק) שולטים על רוב שטחה של תימן, בדגש מזרח תימן ,מלבד איי שליטה של אלקעידה (אפור) על שטחים מדבריים מבודדים במזרח המדינה.

מתוך מבט על חזיתות הלחימה העיקרית ניתן להבחין ב-2 אסכולות צבאיות שונות:

בעוד שצבא תימן מתוגבר בכוחות הקואליציה בהובלת סעודיה פועלים להשתלט על חופי תימן המערביים וכרגע כוח משימה גדול נע מדרום לצפון כשהיעד המרכזי הוא נמל חודיידה בצפון מערב המדינה על מנת לנתק את דרכי האספקה של החותים מאירן . 

מצד שני נראה כי הכוחות החותים המתוגברים ביועצים צבאיים אירנים ומדריכים צבאיים מהחיזבאללה פועלים באמצעות כוח משימה במאמץ צבאי לכיוון דרום על מנת לנתק את עיר הנמל הגדול בתימן-עדן מהכוחות הסעודים וצבא תימן הפועלים בחופי הים האדום . 

אין הכרעות צבאיות משמעותיות בקרבות בתימן בעיקר כי שטח הארץ גדול מדיי יחסית לכוחות הצבאיים המופעלים בו וגם אם יש לכוח הישג צבאי כלשהו אין בכוחו להשיג הכרעה כלל ארצית . 

ההערכה כי מלחמת האזרחים בתימן תמשך עד אין קץ אלא אם כן ינסו המעצמות,כל אחת עם הצד בה היא תומכת ,להפעיל את השפעתן לשים קץ למלחמה זאת  ולאלץ את הצדדים להגיע לפשרה מדינית,בין אם זה מוצא חן בעיניהם ובין אם לא . 

 

כתיבת תגובה