מבזקי חדשות ליום 12-4-21

*- מיליציית חיזבאללה העירקית החלה לבצר את עמדותיה באזור בדיה אל-רוסאפה ובסביבתה של העיירה אל-דאבי באזור הכפרי הדרומי והמערבי של א-רקה, שנמצא בשליטת כוחות המשטר. המיליציה החלה לחפור תעלות סביב שמונה המטות שלה באזור, במטרה למנוע הסתננות, ולהקים נקודות תצפית.
המיליציה תספק למטה מצלמות מעקב, צלפים עם כוונות תרמיות וצוותים מיוחדים השייכים למיליציית "חיזבאללה" העירקית.

מיליציות עדתיות עירקיות, אפגניות ופקיסטניות הנתמכות על ידי טהראן פרושות באזור באדיה הסורי, מכיוון שטהרן שואפת להבטיח את הדרך לדמשק, העוברת דרך המדבר הסורי דרך עירק.

*- איראן: דובר ארגון האנרגיה האטומית עבר תאונה.

בארוז קמלוונדי, שנסע לקאשן לבקר את האירוע היום במתחם העשרה של שהיד אחמדי רושאן, עבר תאונה בעת ביקורו.המצב הכללי של דובר הארגון לאנרגיה האטומי הוא טוב אך הקרסול והראש נחבלו.

*- שר החוץ הרוסי לברוב מגיע לקהיר, שם ינהל שיחות עם א-סיסי ושר החוץ המצרי שוקרי. אחרי מצרים יטוס לברוב לאיראן.

*- עשרות אוטובוסים עמוסים באנשי מיליציות משמרות המהפכה יצאו הבוקר ממרכז נאסר ברחוב פורט סעיד בעיר דיר א-זור , לעבר בירת סוריה, דמשק , במטרה להשתתף במחנה אימונים.

*- עלון מדעניי האטום – " ככל הנראה לאיראן עד אוגוסט 2021 לפחות פצצה גרעינית . "

*- פיתוח היחסים בין רוסיה לחיזבאללה הוא משחק win-win עבור שני הצדדים, שניהם מבקשים להרחיב את השפעתם על הפוליטיקה הלבנונית אל מול המערב.

רוסיה נחושה להרחיב את השפעתה בעירק, השער לעיראק עבור מוסקבה הוא סוריה וניתן להבין את הצבת הכוחות הרוסים בבוקמל לצורך עניין זה. הם רוצים לתאם עם חאשד ולכן הזמינו את אל-פיאד לבקר ברוסיה.

הבחירה בשגריר חדש בעירק חשובה גם היא, במיוחד כשאנחנו יודעים שקוטראצ'ב היה בעבר סגן שגריר רוסיה בסוריה. משימתו היא להקל על כניסתה של רוסיה לעירק דרך סוריה.

האם איראן מודעת להתפתחויות כה חשובות? אין ספק שהתשובה חיובית, אך לא ברור עד כמה איראן ממלאת תפקיד בקביעת סדר היום של היחסים בין רוסיה לבין השחקנים של ציר ההתנגדות.

*- הספינה האיראנית SAVIZ. עודנה במקום הפגיעה בים האדום. מושבתת לגמרי.

*- משרד ההגנה הקנדי הודיע בהצהרה כי אנית חיל הים הקנדי  HMCS קלגרי נשלחה למימי המזרח התיכון כדי להשתתף בפעולות נגד טרור וביטחון ימי.

*- דעא"ש תקפו שיירה שהובילה כמויות גדולות של פוספטים משדה אל-מסונה מדרום-מערב לפלמירה. הטור לווה בגזרות של ה- IRGC האיראני. האיראנים חתמו חוזה רב שנים לאספקת פוספטים (מחצב שחסר באיראן) מסוריה כחלק מהחזר חובות סוריה לאיראן על הסיוע במלחמה.

*- ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר צלאחי, אמר כי התקרית הבוקר בנתנז היא "טרור גרעיני". צלאחי הוסיף כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב.

*- לדברי בארוז קמלוונדי, דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן, היום היינו עדים לאירוע נוסף בנתנז במדור אספקת החשמל, שהוכר על ידי התקשורת הציונית ויוחס להתקפת סייבר.

אך עם הרקע שיש לנו מהמדינה הזו, הם כנראה חיבלו בה שוב באמצעות גורמים פנימיים ופגעו במערכת החשמל באתר זה.
אני מקווה שהצנטריפוגות שהותקנו לאחרונה לא נפגעו.

כל עוד ממשלה הנוכחית בשלטון ועם נפח המרגלים הזה שיש לנו כרגע מכל שכבות האוכלוסייה באיראן (שנכנסים בדרך כלל לאיראן מהרפובליקה המזויפת של באקו או שנמצאים בממשלה כמו עבדול ראסול דורי אספהאני), המצב ישאר זהה עד הבחירות.

חבלה כזו בוודאי תימשך, גם אם יושג הסכם עם ארצות הברית, אלא אם כן כוחות המודיעין והביטחון ינקטו בפעולות מתאימות לאיתור מרגלים (שהם בעיקר מקורבים).