דו"ח מודיעיני מזהיר מפני התפרקות החברות וקריסת המשטרים בתוך 20 שנה

על פי דו"ח חדש שהוציאו אנליסטים במודיעין האמריקאי, ואתר " קול אמריקה" פרסם קטעים ממנו, סביר להניח שהעולם, שכבר סובל ממגפה עולמית ואתגרים העומדים בפני מערכות ומוסדות, לא יזכה למנוחה רבה בעשרים השנים הבאות.

במקום זאת הם מצפים שהמוסדות והמערכות ששלטו באירועים גלובליים מאז תום מלחמת העולם השנייה יתקשו לענות על "אתגרים עולמיים סוערים", כולל שינויי אקלים, מחלות, משברים כלכליים וטכנולוגיה מתפתחת.

הדו"ח בן 156 העמודים , שכותרתו "מגמות גלובליות 2040", מזהיר  כי "אתגרים אלה יבדקו שוב ושוב את חוסנם ויכולתם להסתגל של חברות, מדינות והמערכת הבינלאומית , ולעתים קרובות ההתמודדות באתגרים יהיו למעלה מיכולת המערכות והמודלים הנוכחיים", והוסיף כי התפתחויות מסוימות "עשויות להיות קטסטרופליות."

"מגפת ה- Covid-19 הזכירה לעולם את שבריריותו, המערכת הבינלאומית … לא מוכנה להתמודד עם אתגרים עולמיים גוברים", נכתב בדו"ח.

שינויי אקלים הוא אחד האתגרים החשובים ביותר שזוהו בדו"ח, מכיוון שתופעה זו צפויה לגדול בהדרגה בשני העשורים הבאים, מה שחושף את כל המדינות לטמפרטורות גבוהות יותר, יוביל לעליית מפלס הים ויגרום להוריקנים ושיטפונות. .

صندوق أسهم: حققنا عائداً كبيراً من استثمارات تهتم بقضايا المناخ – صحيفة  صناديق الإقتصادية

המדינות העניות והמתפתחות יהיו בסיכון הגבוה ביותר לסבול, וחוסר יכולתן של ממשלותיהן להסתגל ולהגיב עלול להוביל לגלים חדשים של הגירה. וזה בתורו, על פי הדו"ח, יוביל לשימוש יתר במשאבים והיכולות של מדינות היעד.

הדו"ח מזהיר גם מפני "התפוררות הולכת וגוברת של חברות, כאשר אנשים מחפשים ביטחון על ידי פנייה לקבוצות הקרובות לדעותיהן המבוססות על זהויות בולטות, מבוססות ומודרניות."

מגמה זו מונעת על ידי התפשטות הטכנולוגיות, כגון בינה מלאכותית, שתקל על ממשלות, קבוצות ואפילו חברות לעצב את דעת הקהל, בין אם באמצעות קמפיינים משפיעים או פעולות של הפצת דיסאינפורמציה.

הדו"ח קובע כי "מדיה בזמן אמת או סינתטית יכולה לעוות עוד יותר את המציאות, מה שיוביל לערעור יציבותן של חברות."

אנליסטים אומרים כי הגורם הנוסף שיעצב את העולם במהלך 20 השנים הבאות הוא מאבק הכוחות העולמי בין ארצות הברית לסין.

הדו"ח מציין כי "היריבות בין ארצות הברית לסין עשויה להגדיר את הפרמטרים הכלליים של הסביבה הגיאו-פוליטית בעשורים הקרובים, ויכפה על גורמים אחרים אפשרויות קשות יותר."

د. عيد قعدان العتيبي's tweet - "أشار التقرير الأخير لمجلس الاستخبارات  الوطني الأمريكي إلى أن العالم يسير نحو مزيداً من التعقيد وعدم الاستقرار حتى  عام 2040. (مرفق رابط التقرير 👇) #الاتجاهات_العالمية_2040 #GlobalTrends2040  " - Trendsmap