"נשק פיננסי" נגד ארה"ב- אזהרה מפני ניצול סין את הביטקוין להחלשת הדולר

משקיע טכנולוגי ומייסד שותף של PayPal, פיטר ת'ייל, מאמין כי סין יכולה להשתמש במטבע הקריפטוגרפי הגדול בעולם (ביטקוין) כ"נשק פיננסי " נגד ארצות הברית, כך דיווחה פוקס ניוז .

ת'יאל הוא גם מייסד שותף של חברת פלנטיר, חברת ניתוח נתונים המחזיקה במאות מיליוני דולרים בחוזים עם ארצות הברית וממשלות זרות המשתמשות בטכנולוגיה שלה למטרות אכיפת החוק. 

انخفاض أسهم شركة "بلانتير" بعد التقرير المالي للربع الرابع من 2020 |  CAPEX.com

פלנטיר טענה באוגוסט 2020 כי היא "איננו עובדים עם המפלגה הקומוניסטית בסין, ובחרנו שלא להפיץ את התוכנות שלנו בסין, מה שעשוי להגביל את סיכויי הצמיחה שלנו."

בתשובה לשאלה על התוכנית הקרובה של סין לייצר מטבע דיגיטלי אמר תיאל: "מנקודת מבטם של הסינים, הם רוצים שיהיה להם מטבע דיגיטלי; הם לא אוהבים שלארה"ב יש מטבע אלטרנטיבי זה, כי זה נותן לנו השפעה רבה על רשתות אספקת הנפט האיראניות וכל מיני דברים דומים ".

תגובתו של תיאל הגיעה במהלך יום העיון ע"ש ניקסון בנושא "ריאליזם שמרני וביטחון לאומי", כינוס חודשי של מומחים לענייני חוץ המנתחים את מדיניות החוץ של ארה"ב.

"למרות שאני איש מטבע קריפטוגרפי, אני תוהה אם סין שוקלת בשלב זה את הביטקוין כחלק מנשק פיננסי סיני נגד ארצות הברית", הוסיף.

הביטקוין, שהגיע לשיא של 61,000 דולר במרץ, הוא סוג של מטבע דיגיטלי או מטבע קריפטוגרפי שבעליו יכולים להחליף ברשת. 

מטבעות קריפטו אינן נשלטות על ידי אף ממשלה או מערכת בנקאית מרכזית ספציפית, בניגוד למזומנים או כרטיסי חיוב וכרטיסי אשראי. במקום זאת הוא נשלט על ידי משתמשים ואלגוריתמים ממוחשבים.

ת'יאל הביע את דאגתו מהמטרה של ממשלת סין להחליש את הדולר האמריקני, לדבריו.

ת'יאל תיאר את המטבע הקריפטוגרפי כ-"טכניקת שחרור מסתורית " ובינה מלאכותית כ-"מעין קומוניזם".

הוא ציין שלמרות שארצות הברית "מתקדמת במדעי היסוד של הבינה המלאכותית, סין מוכנה ליישם אותה ולהפוך את החברה כולה למדינת כלב שמירה, שהיא פולשנית ועריצית הרבה יותר ממה שהייתה רוסיה הסטליניסטית. "

Crypto crash: After nearing record, Bitcoin plunges | Crypto News | Al  Jazeera

קרדיט לתמונה:אלג'זירה