מבזקי חדשות ליום 9-4-21

*- העיתונאים הסוריים מתלוצצים בפורום סגור ביניהם וקובעים כלל אחד חשוב ביותר: אם אתה עיתונאי שמסקר את המלחמה בסוריה, לעולם אל תירדם לפני השעה 2 בלילה. השעות המועדפות לתקיפה של ישראל בתוככי סוריה הן בין 22:30-23:00 ובין 00:45-1:15.

*- בריטניה חושפת פעולה מתואמת עם כוחות עירקיים.

משרד ההגנה הבריטי אומר היום, כי כוחותיו ביצעו כמה תקיפות אוויריות נגד ארגון הטרור "דאעש" בצפון עיראק בחודש שעבר, כחלק ממבצע מתואם עם כוחות הקרקע העיראקיים שנמשך 10 ימים.
המשרד הוסיף כי הצבא העיראקי גירש את כוחות דאעש באיזורים שמדרום מערב לאירביל, בעוד מטוסי חיל האוויר הבריטי וכלי טיס של הקואליציה ביצעו תקיפות אוויריות במהלך מבצע זה.

ההחלטה לתקוף התקבלה ב- 22 במרץ, כאשר אושר כי כוחות דאעש הוצבו ברשת מערות שבהרי מאחמור. שלושה מטוסי קרב RAF מסוג "טייפון" ביצעו את הפגיעות במטרות דאעש באמצעות מספר טילים.

ממשרד ההגנה הבריטי נמסר עוד כי במסגרת פעילות נפרדת ב-4 באפריל, מזל"ט בריטי חמוש בטילי "הלפייר" הצליח לפגוע בקבוצה קטנה של לוחמי דאעש בצפון סוריה, כ-80 ק"מ מערבית לאל חסקה שבצפון סוריה.

*- היום מציינים הערבים 73 שנה למותו של עבד אל-קאדר אל-חוסייני, מי שהיה מנהיג הכוחות הערביים באיזור ירושלים במלחמת תש"ח. אל חוסייני נהרג בקרב הקסטל המפורסם. מותו אז נחשב למכה מוראלית קשה לערבים שנלחמו גם בצבא הישראלי וגם בבריטים.

( קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- דובר כוחות הצבא האיראניים, האלוף אבולפזל שקרצ'י: אנו נגיב לתקיפת הספינה שלנו בים סוף, איננו יכולים להגיב עד לסיום החקירה בה יקבעו נסיבות האירוע. איננו מאשימים אף אחת ממדינות המפרץ הפרסי במעורבות באירוע, האצבע המאשימה מוטלת על אויבינו הישירים, ישראל וארצות הברית.

*- מרגמה גרעינית 2S4 Tyulpan טופלאן רוסית בגבול עם אוקראינה:

*- חוסיין דאליריאן, משופרות השלטון האיראני  מצייץ לפני כמה דקות: ״ישראל אחראית באופן ישיר לתקיפת האוניה Saviz בים האדום – ותגובה תגיע״.

*- בשאר אל-אסד נפגש עם שליחו המיוחד של נשיא רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, בדמשק.

*- ארה"ב – דובר משרד החוץ האמריקאי, "לא נספק שום תמריץ כדי להחזיר את איראן לשולחן המו"מ". שיחות הגרעין עם איראן יהיו קשות בגלל חוסר האמון בין וושינגטון לטהרן. (אבו צאלח)

*- רעידת אדמה קלה 3.2 מול חופי דרום לבנון.

*- דיווח סורי- חיל האוויר הרוסי תקף אתמול שיירה צבאית טורקית בצפון סוריה.

*- עובד בספינה האיראנית שהותקפה על ידי גורם אלמוני בים האדום שלשום מעיד: יום לפני התאונה, מסוק לא מזוהה סייר סביב הספינה במשך כעשר דקות. ביום המקרה, כארבע שעות לאחר הפיגוע, סיירו שתי סירות מהירות לא מזוהות בסמוך לאוניה בין השעות 10: 00-11: 00.

*- לפי דיווח סורי: מחלקת המדינה האמריקאית הביעה את נכונותה של וושינגטון להפסיק את הסנקציות על איראן, כולל אלה שאין להן שום קשר להסכם הגרעין.

*- ארצות הברית שוקלת לשלוח ספינות מלחמה לים השחור בשבועות הקרובים בהפגנת תמיכה באוקראינה על רקע הנוכחות הצבאית המוגברת של רוסיה בגבול המזרחי של אוקראינה.

*- פוקס ניוז: להנהגת ה-PAC (ועדה פעולה פוליטית) של הנשיא לשעבר טראמפ יש 85 מיליון דולר במזומן, כהכנה לבחירות לקראת אמצע הקדנציה בשנת 2022 וכפי שהנשיא לשעבר רומז על ריצה אפשרית בשנת 2024 .

*- הנתון המטריד לגבי הכלכלה הפלסטינית

מחקר עצמאי שנערך לאחרונה מצביע על כך ששווי הלבנת ההון באזורי הרשות הפלסטינית שווה ערך לכ 6% מהתוצר המקומי הגולמי, קרי 900 מיליון דולר, נכון לנתוני 2019. עיקר מקרי הלבנת ההון בשטחי הרשות התגלו במגזר הנדל"ן ומגזר הסחר ברכב. נתון זה מטריד שכן הלבנת הון חוץ משחיתות קשורה בדרך כלל לתופעות כמו מימון טרור ומימון ארגוני פשע.
הכלכלה הפלסטינית היא כר נוח להלבנת כספים שכן היא נשענת במידה רבה על מזומנים. בנוסף יש נטייה להשתמש בחשבונות אישיים למטרות מסחריות. אחת המסקנות של עורכי המחקר היא שכדי לצמצם את היקף הלבנת ההון על הכלכלה הפלסטינית לפתח כלי תשלום אלקטרוניים. (קרדיט:דורון פסקין)