הטלוויזיה הגרמנית: המערכת הרפואית הסורית במצב אסוני

הטלוויזיה הגרמנית הצליחה לחדור למערכת הרפואית של המשטר הסורי, וערכה ראיון עם רופא המתגורר בבירה דמשק, במטרה לשפוך אור על המצב האסוני בבתי החולים של המשטר, במיוחד בכל הקשור למגפת הקורונה, שהמערכת מנסה להסתיר את המספרים האמיתיים של הפצועים והמתים ומונעת מהצוות הרפואי להעביר את המציאות על המתרחש בבתי חולים באמצעות התקשורת.

הטלוויזיה ציינה כי הרופא הסורי ,המכונה בסאם , עובד באחד מבתי החולים של המשטר בדמשק, והוא הסביר כי הסיבה שהוא נותן ראיון היא כדי שידעו את  המצב לאשורו השורר בבתי החולים לאור ההתפשטות הנרחבת של נגיף קורונה.

בסאם אמר בראיון כי הוא עובד עם עמיתיו בבתי החולים של המשטר כדי להציל את חייהם של אנשים שנדבקו בקורונה, המגיעים מדי יום בעשרות, והוסיף כי הם לא יכולים להציל אנשים רבים בגלל המחסור החריף ברוב הציוד הרפואי.

הוא המשיך ואמר: "לפעמים רופאים נתקלים בגידופים ובמכות בבתי חולים מידי משפחות החולים שמתו מכיוון שהם מאמינים שאנחנו נכשלנו בעבודה שלנו, אך למעשה איננו יכולים לעשות דבר עם המחסור החריף בציוד רפואי".

ד"ר בסאם הדגיש כי המצב בבתי החולים הוא גרוע מאוד, שכן המטופלים שוכבים במסדרונות ובשטחים פתוחים, והדגיש כי הוא כל כך נפגע מסבלם של החולים עד שהוא רואה אותם כל הזמן בחלומותיו.

הוא ציין כי הנגיף התפשט באינטנסיביות בדמשק, ואין כמעט משפחה שלא נדבקה, וציין כי כל בני משפחתו נדבקו בנגיף.

הרופא הזכיר כי המצב בדמשק הוא קטסטרופלי בכל דבר, שכן אנשים עומדים בתור ללחם ולתחנות דלק במשך שעות, ואנשים רבים גרים ברחובות ובפארקים ואין להם הכנסה מהותית לחיות מהם.

הטלוויזיה הגרמנית טוענת כי המצב בצפון סוריה אינו משביע רצון, אך הוא טוב יותר מהאזורים שבשליטת משטר אסד, דבר המצביע על כך שמשטר אסד ורוסיה תוקפים תמיד אזורי מגורים, כך שתמיד יש מצב של חרדה וחוסר ביטחון.