משרד החוץ האמריקני: וושינגטון לא תעשה ויתורים חד צדדיים לטהרן

משרד החוץ האמריקני אמר היום, יום שני, כי וושינגטון "לא תעשה ויתורים חד צדדיים" לטהרן במהלך השיחות בווינה, וכי היא "לא מסתכלת או מצפה לשיחות ישירות עם איראן" במהלך השיחות, למרות שהיא "פתוחה לכך. "

"המטרה ארוכת הטווח של ארצות הברית היא לצמצם את התוכנית האיראנית (הגרעינית) באופן אמין וניתן לאימות", אמר דובר המשרד נד פרייס במסיבת עיתונאים.

פרייס אישר כי "לא נקבע לוח זמנים לשיחות עם איראן" וכי מה שארצות הברית רוצה הוא להחזיר את הכבוד לתנאי הסכם הגרעין " שאיראן ממשיכה " לנקוט בצעדים להתרחק ממנו " בשבועות האחרונים.

 פרייס לא תולה תקוות רבות בשיחות וינה על איראן, שלדבריו "יתקיימו באמצעות קבוצות עבודה שיוקמו על ידי הצד האירופי", והוסיף כי ארצות הברית אינה מצפה ל-"פריצות דרך עם איראן " במהלך השיחות.

ביום שבת הודיע ​​משרד החוץ הצרפתי כי פריז קוראת לטהרן "להתמודד באופן קונסטרוקטיבי" במהלך השיחות העקיפות שאמורות להתקיים עם ארצות הברית בווינה בשבוע הבא, כחלק מהמאמצים להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015, לאחר שארצות הברית אישרה הסכמתה להשתתף בשיחות שיחלו ביום שלישי בבירת אוסטריה עם האירופים, הרוסים והסינים. "

מצד שני, שיבח פרייס את תפקידה של ירדן במאבק נגד דאעש, במהלך תגובות לעיתונאים ששאלו על עמדת ארה"ב בנושא האירועים בממלכה.

"ירדן היא שותפה חשובה באזור שעוזרת לנו להתמודד עם כל האתגרים באזור, במיוחד המשבר ההומניטרי שנובע מהמלחמה בסוריה", אמר פרייס, והיא גם "השתתפה  בהבסת דאעש".

פרייס הביע הערכה ל"סיוע היקר שהעניקה ירדן לעם הסורי ".

"برايس قال إن الولايات المتحدة "لا تتطلع للقاء إيران لكنها منفتحة على ذلك