גופותיהן של שלוש אחיות לבנוניות נמצאו על החוף בסוריה

לפני יומיים מצאו הרשויות הסוריות את גופותיהן של שלוש אחיות לבנוניות, שנעלמו לפני כשבוע, על חוף העיר טרטוס, כך מסר גורם ביטחוני לבנוני, ביום ראשון, לסוכנות הידיעות הצרפתית והסביר כי החקירות בעיצומן כדי לקבוע את הסיבות לטביעה שלהן.

ביום שני האחרון איבדה משפחתם של שלוש הבנות, תושבות הכפר בזיזה, בצפון לבנון, את עקבותיהן, ועמוד פייסבוק פרסם את תמונותיהן וביקש מכל היודע עליהן דבר להתייצב במרכזי הביטחון.

"הרשויות הסוריות מצאו את גופותיהן של שלוש נערות ביום שישי, ולאחר שראינו את התמונות, יצרנו קשר עם הצד הסורי כדע לוודא שהגופות שייכות לשלוש הילדות הנעדרות", אמר הגורם הביטחוני.

הוא הוסיף כי גרומי רפואה במחלקת הזיהוי הפלילי הסורי אישרו כי הנערות מתו בטביעה, מה שמעיד כי בימים אלה פועלים להשבת גופותיהן ללבנון.

גורם ביטחוני הסביר כי גופות הבנות נסחפו מלבנון לחוף טרטוס.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית (SANA) דיווחה כי שגרירות לבנון בדמשק פנתה למשרד החוץ הסורי בנוגע לגופות. 

ובשבת הודיע ​​משרד הפנים הסורי בעמוד הפייסבוק שלו כי נמצאו גופותיהן של שלוש בנות הנמצאות בעשור השני והשלישי לחייהן וכי גורמי הרפואית קבעו כי סיבת המוות מטביעה ושעת המוות היא מלפני שלושה ימים. וגם עד כה טרם הובררו נסיבות התאונה.

הגורם הלבנוני הצהיר כי החקירות נמשכות ובני משפחת הבנות נחקרים. 

לדברי גורם ביטחוני לבנוני אחר, הרשויות בוחנות שלוש הנחות (מאחורי המוות המספתורי ) :  חשיפתן לחטיפה לכופר, ניסיונן לברוח באמצעות סירות מהגרים, או "התאבדות".

בחודשים האחרונים הוכפל מספר המהגרים שניסו לברוח דרך הים מלבנון. בספטמבר יוניפי"ל מצא סירה ובה 36 נוסעים, שניסו לברוח, אך הם מצאו עצמם אבודים בים. מספר אנשים מאלו שהיו על הסירה נמצאו מתים.

חופי עיר הנמל טרטוס בסוריה:

شارع الكورنيش في طرطوس