סוכלה פעולת טרור חות'ית מתוכננת בים סוף בעקבות ההסלמה הצבאית בתימן

הקואליציה הסעודית-  אמירתית הודיעה הערב, שבת, כי סיכלה פיגוע עוין ,שהיה מתוכנן לצאת לפועל בקרוב של כוחות החות'ים בדרום ים סוף, על רקע הסלמה צבאית נרחבת במספר מחוזות בתימן.

מהתקשורת הסעודית נמסר כי ההתקפה שסוכלה נועדה להתבצע באמצעות סירה תופת נשלטת מרחוק, בדרום לים סוף, במקביל לחופי מחוז חודיידה , הנמצאת בשליטת החות'ים, במערב המדינה.

הקואליציה האשימה את החות'ים בשימוש בהסכם שטוקהולם שנחתם בסוף 2018 כמטריה להפעלת מתקפות עוינות מנפת חודיידה, תוך איום על קווי ספנות ועל סחר עולמי.

הקואליציה לא חשפה את אופי היעד שאליו כוונה סירת התופת, אך בפעמים קודמות היא האשימה את החות'ים בניסיון לתקוף מתקני נפט בנמל ג'יזאן, או ספינות מסחריות וצבאיות בים סוף.

מוקדם יותר בערב שבת הודיעה התקשורת החות'ית כי מטוסי הקרב הסעודים פתחו בתקיפה על אזור נמל סאליף בחודיידה, והם רואים בכך הפרה של הסכם שבדיה. יש לציין כי מדובר בתקיפה האווירית הסעודית שנועדה לסכל את ההתקפה הימית שאכן סוכלה בסופו של דבר.

התקיפות האוויריות של הקואליציה התרחבו לאזורים שונים בתימן, ועל פי ערוץ "אל מסירה", שהוא שופר החות'ים, מטוסי הקרב בצעו 12 תקיפות על מחוזות מדג'ל וצרואח (مدغل وصرواح) , אזור הקרבות  המרכזי של במחוז מאריב .

מטוסי הקרב ביצעו גם 5 תקיפות על אזור אל-מאראזק במחוז ח'ב אלשאף – خب والشعف ובמחוז בורט במחוז אל-ג'אף, ותקיפה אחת ברצועת הגבול בין תימן לסעודיה.

اليمن.. مقاتلات التحالف تهاجم مواقع الحوثيين في 4 محافظات

החות'ים לא דיווחו על אבדות בנפש עקב התקיפות האוויריות העזות, אך כלי התקשורת שלהם פרסמו היום, שבת, על הלוויותיהם של 29 קצינים בולטים בבירה צנעא, המספר רב חושף את עוצמת הקרבות שהתרחשו בפאתי מחוז מארב.

בהקשר זה, החות'ים שיגרו קטיושה לעבר שכונת מגורים במחוז מארב שבצפון המדינה, הכולל מספר מחנות עקורים, על פי התקשורת הממשלתית. ארגון לזכויות אדם אמר ל-"אל-ערבי אלג'דיד" כי הטיל שכוון לשכונת אל-רוודה הביא למותו של ילד ולפציעתם של 5 אחרים כתוצאה מרסס באזור נפילת הטיל.

בעקבות ההסלמה הודיעו כוחות הממשלה, במוצאי שבת, על הריגתם של 30 לוחמים חות'ים בקרבות שפרצו בחזית מריס – مريس, צפונית למחוז אל-דאלע -الضالع, בדרום תימן.

במרכז התקשורת של הכוחות ממשלתיים נמסר, בהצהרה, כי הצבא הלאומי פתח במתקפת מנע על אתרי החות'ים מצפון וממערב לחזית מריס, והם הצליחו להרוג  30 אנשי מיליציה ופצעו אחרים, כמו כן השמידו כלי רכב קרביים.

כוחות הממשלה הודיעו גם כי מתקפת חות'ים סוכלה באתר בחזית אלכסארה – الكسارة, מערבית למחוז מארב, וכי כל הגורמים שניסו לחדור נהרגו או נפצעו.

תמונה