מבזקי חדשות ליום 4-4-21

*- אתר המתמחה באיתור מכליות נפט בעולם מדווח כי מכלית נפט אירנית עושה דרכה למסוף הנפט שבעיירה בניאס דרומית ללטקיה  שבסוריה עם מיליון חביות, לאחר שנתקעה בפקק של תעלת סואץ. בדיווח נאמר שאם לא יקרה משהו חריג נוסף, תוך שלושה ימים תגיע לנמל הסורי.

*- נושא עסקת השבויים בעזה

המדיה הערבית בעזה: הסדר אמתי בין ישראל לחמאס לא יתקיים ללא שחרור השבויים בעזה וחזרתם לישראל.

גם בשבועות האחרונים המשיכו שיחות עקיפות בין שני הצדדים מאחורי הקלעים. ישראל מבחינה ברצונה של תנועת החמאס לקדם את העסקה, שלא כמו בעבר. הפער עדיין גדול בין שני הצדדים, אך הוא מצטמצם עם הזמן.

(יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מטוסי סיור נגד צוללות, בואינג P-8A פוסיידון, מטייסת חיל הים האמריקאי -ה- "אבירים אפורים", ממריא מבסיס האוויר -סיגונלה , מצייר את מספר טייסת הסיור 46 בשמי מזרח הים התיכון.

*- איראן: צילומי לוויין חושפים בסיס שנחשד כבסיס אחסון לטילים בליסטיים, הבסיס נמצא צפונית מערבית לעיר איספהאן, העיר השלישית בגודלה באיראן.

הבנייה של הבסיס החלה בשנת 2005 כאשר נחפרו שתי מנהרות בתוך ההר המקיף את הבסיס, בגובה 400 מטרים מתחת לפסגת ההר.

בשנים 2008-2009 הופיעו בצילומי הלוויין שני פירי אוורור, מה שמצביע כל כך שבניית האתר דורשת זרימת אוויר אל פנים ההר.
בין השנים 2011-2019 נבנו שני עמדות שמירה והחלו לפעול שלושה מפעלים לעיבוד בטון בסמיכות אל האתר, לא בוצעו חפירות גדולות שנראו לעין אך היו מספר חפירות נוספות אל תוך ההר בצורה קשתית מה שמרמז על כך שהבנייה באתר נמשכה.
בסוף שנת 2019 הושלמה בנייה של שתי רמפות, אחת לכל פיר כניסה למנהרה, הרמפות חוזקו בבטון מזוין במרכז המשטח ובמוטות ברזל מה שמעיד על העברת חומרים כבדים אל תוך ההר, ככל הנראה המשטחים נועדו לשמש גם כמשטחי שיגור.

*- לבנון: אמש ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על מותו של מוסטפא ריזקאללה סלמאן, פעיל הארגון.
סיבת מותו עפ״י חיזבאללה היא מוות בעת מילוי תפקידו – בדרך הג׳יהאד, סביר להניח שמצא את מותו בתאונת עבודה. היום התקיימה הלוויתו של מוסטפא סלמאן בכפר שבו התגורר – מג׳דל זון שבדרום לבנון.

(קרדיט :עולם החדשות בטלגרם)

*- תורים ארוכים לדלק באזורי שליטת אסד בסוריה. דיווח על כוונת המשטר לסגור בתי ספר בגלל משבר הדלק.

*- ירדן: מעצרם של כמה אנשים, בהם באסם עוואדאללה, ראש בית המשפט המלכותי לשעבר ושריף חסן בן זייד. באסם עוואדאללה עבד בעבר כיועץ עבור נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן וכשליח בין ירדן לסעודיה.

*- אתר חדשות עמון: מעצרו של מנהל בית הדין המלכותי הירדני לשעבר, באסם עוואדאללה, על רקע יחסים חשודים וניצול המועצה לפיתוח בירושלים לרכישת אדמות לטובת היהודים.

בהמשך הערב צפויה להיות הצהרה מטעם השלטונות בירדן בנוגע למעצרים

*- הרשויות במצרים דיווחו כי רק היום, יותר מחמישה ימים לאחר שחולצה הספינה שנתקעה בתעלת סואץ, יעברו הספינות האחרונות שדרכן נחסמה בשל הפקק. בשבת צפויות לעבור בתעלה 85 ספינות. יו"ר מנהלת התעלה, אוסמה רביע אמר כי מסקנות ועדת החקירה שבוחנת את האירוע יפורסמו בקרוב.

*- ערוץ אל מייאדין:
הצהרת כוחות הצבא ושירותי הביטחון של ירדן : אין שום אמת בטענות שפורסמו אודות מעצרו של הנסיך חמזה.

הנסיך חמזה התבקש להפסיק את התנועות והפעילויות המשמשות למטרות ביטחון ירדן. הנסיך חמזה עוכב במסגרת חקירות מקיפות משותפות שנערכו על ידי שירותי הביטחון. החקירות נמשכות ותוצאותיהן ייחשפו בשקיפות ובבהירות מלאה.

*- על רקע ניסיון ההפיכה נגד המלך נוכחות ביטחונית כבדה באזור דבוק, ממערב לבירת ירדן, עמאן, האזור ליד ארמונות המלוכה. הצהרה סעודית מאשרת תמיכתה המלאה של ערב הסעודית בכל ההחלטות והפעולות שנקטו המלך עבדאללה השני בן אל חוסין והנסיך חוסין בן עבדאללה השני, נסיך הכתר. מקורות ערבים שטוענים כי ההפיכה בירדן הייתה מעשה ידי איראן.

תמונה