יחידה 910 – יחידת מבצעי החוץ של חיזבאללה

יחידה 910 – יחידת מבצעי החוץ של חיזבאללה:
יחידה 910 היא אחת היחידות המובחרות והסודיות של חיזבאללה. בראשה עומד טלאל חמיה (طلال حميّة), והיא היד הארוכה והאסטרטגית של חיזבאללה ואיראן. מטרת יחידה זו – להרתיע את המערב, כולל את ישראל. מי שעמד בראשה בעבר היה עימאד מורנייה בעצמו.
ביחידה זאת קיימים תתי יחידות – מנהלתיות ותפעוליות. יחידה זו חסויה ביחס לכל יחידות חיזבאללה.
ביחידה יש מספר מצומצם של פעילים, בהם משרתים שיעים לבנונים שמשפחותיהם אינם מלבנון. ולחלקם יש דרכונים זרים המאפשרים להם לנוע בצורה חופשית ברחבי העולם בסיפורי כיסוי של מסחר או תיירות.
הם יוצאים למשימות ללא ידיעת משפחתם. מה שמשפחתם יודעת זה שהם יוצאים עם חברים לטיול. יחידה זו הינה יחידה של בריונים המבצעים פעולות טרור מסוגים שונים ברחבי העולם.
בניגוד לשיעים לבנונים דתיים. פעילים אלה, מתגלחים ולא הולכים למסגד ויוצרים קשרים עם בנות מקומיות באזורים בהם הם מבצעים את הפעילות.
פעילי היחידה הזו, עוברים הכשרה צבאית מורכבת שלוקחת הרבה זמן עד שהם מוסמכים ליציאה לפעולות צבאיות. הם צוברים ניסיון בתחום הגיאוגרפיה, ניווט, הסוואה, חבלה, וקוסמטיקה על מנת שיהיה להם אפשרות לברוח במהירות ממקומות החבלה.
על מנת שיחידה זו תוכל לפעול בכל העולם, היא מכוננת יחסים עם מפלגות תומכות חיזבאללה הממוקמות באופן קבוע מחוץ ללבנון, וכך הם גם מנצלים את המארחים בתחום הלוגיסטיקה והמבצעים.
חלק גדול ממשתפי הפעולה של יחידה זו, מקורן במשפחות לבנוניות שעזבו את לבנון לאורך השנים, וחלקם פעילים מקומיים שהתאסלמו או שיעים שרוצים לעזור למאמץ "ההתנגדות" תוך סיכון עצמם והסובבים אותם.
חיזבאללה מנצל את משתפי פעולה אלו בצורה מוגזמת, וכתוצאה מכך, הרבה פעמים בהם חיזבאללה לא הצליח לבצע את פעולת הטרור שרצה, משתפי הפעולה הללו ,הוכנו לכך מראש ונאלצו להימלט. במקרים בהם נתפסו הם ריצו תקופות מאסר ארוכות.
היכולת המבצעית של יחידה זאת בתחום החבלה, מצביעות על כך שלא הוקדשה שום תשומת לב לתוצאת הפעולה שלהם. ולכן במהלך השנים הם השתמשו בכמויות עצומות של חומרי נפץ ואז או שהשיגו את המטרה או שלא. וחוץ מהמטרה הם גרמו לרצח של אנשים רבים חפים מפשע.
קצין יחידה 910 – טלאל חמיה (طلال حميّة) :

טלאל חמיה , יליד סוף שנות ה-50 עסק משנות נעוריו הראשונות עד שנת 1982 כעובד אדמיניסטרטיבי בשדה התעופה בביירות. הוא החל את פעולות הטרור שלו באמצע שנות השמונים בבורג' אל-ברג'נה, שם היו תחת פיקודו פעילים שמאוחר יותר הפכו למפקדים מבצעיים בולטים בשורות חיזבאללה.
בשנות השמונים טלאל חמיה, בחור גבוה וחסון עם זקן , החל בשיתוף פעולה עם עימאד מורנייה (عماد فايز مغنية), מי שלימים הפך לרמטכ"ל חיזבאללה ויד ימינו של חסן נסראללה. הם היו מעורבים בפעולות טרור רבות, במיוחד אלו שהופנו נגד יעדים מערביים. זה כלל: חטיפת אזרחים, חטיפת מטוסים, עיתונאים וכו'.
בזכות ערמומיותו והאינטליגנציה שלו, טלאל הצליח לתכנן ולבצע פיגועים מדויקים וכואבים כנגד כוחות אמריקאים וצרפתים שהוצבו בלבנון במהלך שנות השמונים. הוא היה המוח של פעולות אלו. בנוסף הוא היה אחראי לחטיפת מטוס כווייתי בעקבות מעצרו של מוסטפא בדר א-דין (مصطفى بدر الدين), שהואשם בתכנון חיסול האמיר הכווייתי. מוסטפא בדר א-דין החליף את עימאד מורנייה כרמטכ"ל חיזבאללה, וטלאל עמד לצדו בלב שלם.

طلال حميّة إلى الضوء.. وخلافات صامتة بين ظريف وسليماني
פיגוע הטרור שבוצע בבואנוס-איירס בשנת 1982 היה אחד המבצעים הגדולים של הארגון. ראוי לציין כי טלאל חמיה הידוע בקשריו עם גורמי הביון של משה"מ, פעל איתם בשיתוף פעולה מלא מול הצוותים שהיו בשטח . הוא היה אחראי לתכנון הפיגוע שתוכנן בקפידה ושגרם לרצח 28 אזרחים חפים מפשע, והביא לפציעתם של יותר מ-200 איש.
בסוף שנות השמונים מינה טלאל חמיה את אבו ג'עפר לדמות בכירה בארגון, וכבר בשנות התשעים מונה למפקד הגזרה המרכזית של חיזבאללה בדרום לבנון הוא חוסל ביולי 2006 ע"י ישראל.
טלאל חמיה, הינו אדם שמתרחק מחי חברה למעט משפחתו ומעגל חברים מצומצם. נמנע מללכת למסעדות ולבתי קפה ומקפיד על ביטחון אישי. בגלל אורח חייו לעיתים נראה כי לא אכפת לו ממראהו החיצוני, ולובש בגדים פשוטים תוך שהוא מקפיד על אורח חיים בריא, ונמנע מעישון ושתיית קפה.
כיצד פועלת יחידה 910
• סודיות מוחלטת.
• קובעים את המטרה מההתחלה ואוספים מידע אודותיה לשימוש בעת הצורך.
• מגייסים ופורסים תאי טרור בכל רחבי העולם ומכשירים אותם לבצע פעולות טרור במקרה הצורך.
• שימוש במקומיים ותשתיות מקומיות לביצוע הפעולות.
• הליך זיהוי ובחירת האנשים הנכונים – בין הפרמטרים לבחירה:
– קרובי משפחה של פעילי דאעש.
– אלמנטים שהיו בעבר חברים בארגון.
– אנשים שזוהו של ידי היחידה לקשרי חוץ וארגוני צדקה.
• רוב הפעילים הם ממוצא שיעי ולא דווקא לבנונים.

• חברי הארגון מבצעים מגוון פעולות ומבצעים שונים כגון: איסוף מידע, הכנת תיקים לביצוע, ביצוע פעולות בעת הצורך, השגת מסמכים אישיים זרים, השכרת דירות בטוחות ואבטחה.
• חברי הארגון מוגדרים כתאים רדומים ומופעלים בשעת הצורך.
• סיוע איראני – היחידה משתמשת בכוח קודס לביצוע תפקידיה. היא כוללת שת"פ – מתן אמצעים, כולל נשק, הכשרה, זיהוי וגיוס פעילים, איסוף מידע, ושת"פ מודיעיני.
* כיסוי מקיף – שימוש בסוכנים בעלי אזרחות זרה אמתית או שימוש בחברות קש בנוסף לליווי של איש עסקים.
• בחירת זירות הפעולה של היחידה – יכולת גישה בקלות לזירה, תאים ורשתות המוכנות לפעולה בצורה כמעט מיידית. הם מאמינים כי הסיכוי שהפעולה תחשף הוא נמוך וגם אם יתגלה לא תהיה השפעה על תדמיתו של הארגון.

من هما طلال حمية وفؤاد شكر.. عصب جناح حزب الله العسكري؟
פעולות טרור המיוחסות לארגון חיזבאללה ע"י יחידה 910 – לפי שנת פעולת הטרור:
– שנות השמונים – מתקפות טרור נגד כוחות זרים בלבנון. חטיפות מטוסים, חטיפה של אזרחים/

• 1983 – מבצע חבלה נגד שגרירות ארה"ב, במטה חיל הנחתים, מטה הכוחות הצרפתים, מבצע חבלה נגד שגרירות ארה"ב בכוויית.
חטיפות מטוסים:
• 1984 – אייר פראנס.
• 1985 – TWA.
• 1987 – אייר אפריקה.
• 1988 – כוויית איירווייז.
– 17/03/1992 פיצוץ מכונית תופת נגד שגרירות ישראל בבואנוס-איירס.
– 18/07/1994 פיצוץ מטען משאית מול בניין AMIA.
– 19/07/1994 פיגוע התאבדות במטוס פנמי שהמריא מקולון לפנמה-סיטי.
– 10/2007 – 05/2008 ניסיונות ביצוע חבלה בבאקו / אזרבייג'ן.
– 07-12/2008 מעצר תא טרור שעבד נגד הממשל במצרים.
– 01-11/2009 ניסיונות חבלה בטורקיה.
– 04/2011 פעילות טרור של חיזבאללה בים התיכון.
– 11/2011 – 01/2012 כוונות לביצוע פעולות חבלה בבנגקוק, עצירה של תא טרור מיחידת פעולות חוץ של חיזבאללה, וחשיפת אתר אמל"ח.
– 07-2012 חשיפת תפקידו של חיזבאללה במבצע החבלה בבולגריה.

من هما مسؤولا حزب الله اللذان تبلغ مكافأة الإبلاغ عنهما 12 مليون دولار؟ -  BBC News عربي

קרדיט: יוני מקבוצת נציב